قوانین جدید در جهت بهبود کیفیت و شرایط فوتبال است/ من هم مانند سایر داوران اشتباهاتی در لیگ هجدهم داشتم

10:20 - 03 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۴۱۴۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
علیرضا فغانی، داور فوتبال گفت: من هم مانند سایر داوران اشتباهاتی در لیگ هجدهم داشتم، اما با توجه به اینکه میانگین نمراتم بالا بود، توانستم عنوان بهترین داور فصل را به خودم اختصاص دهم.

علیرضا فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص انتخابش به عنوان برترین داور لیگ هجدهم اظهار داشت: از انتخابم به عنوان برترین داور لیگ هجدهم خیلی خوشحالم. از برگزار کنندگان این مراسم تشکر می‌کنم که باعث ایجاد انگیزه بین اهالی فوتبال و داوری می‌شوند.

وی ادامه داد: من هم مانند سایر داوران اشتباهاتی در لیگ هجدهم داشتم، اما با توجه به اینکه میانگین نمراتم بالا بود، توانستم این عنوان را به خودم اختصاص دهم. البته بین داوران در فوتبال ایران فاصله‌های زیادی وجود ندارد.

داور لیگ برتر درباره اینکه آیا از عملکردش در لیگ هجدهم راضی بود یا خیر، گفت: در بازی های فصل گذشته، هم قضاوت خوب داشتم و هم قضاوت بد. سعی می کنم در لیگ نوزدهم اشتباهات گذشته را تکرار نکنم. از سوی دیگر، اعتراض به داوری در سال‌های گذشته بوده و امسال هم قطعا وجود خواهد داشت.

فغانی درباره احتمال حذف داوران پشت دروازه تصریح کرد: اگر به صورت رسمی از طرف کمیته داوران این موضوع ابلاغ شود، بهتر می‌توان در خصوص حذف داوران پشت دروازه اظهار نظر کرد. 

وی در پایان در خصوص اینکه چه زمانی از VAR یا همان کمک داور ویدئویی در لیگ برتر استفاده می‌شود، توضیح داد: هر زمان که پروسه مربوط به VAR نهایی شود، این موضوع نهایی خواهد شد. حضور VAR می‌تواند به بهبود عملکرد داوری در ایران کمک کند. به هر حال قوانین جدید در جهت بهبود کیفیت و شرایط فوتبال است، همان‎طور که در لیگ‎های مطرح دنیا این کار صورت گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *