کالاهای لوکس همچنان به کشور وارد می‌شود/ واردات انگور فرانسوی تا خودروی‌های گران قیمت

9:19 - 23 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۳۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: سازمان توسعه تجارت واردات بی رویه خودروهای لوکس به کشور را غیرواقعی عنوان کرد، این در حالی است که ناصری عضو کمیسیون صنایع مجلس این ادعا را کذب دانست و گفت: واردات کالاها و محصولات لوکس از انگور فرانسوی تا خودروی لوکس همچنان در لیست واردات قرار دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، سازمان توسعه تجارت در گزارشی ضمن تکذیب ادعای واردات بی‌رویه خودروهای بالای 2500 سی.سی در سال گذشته اعلام داشت: کمتر از نیم درصد (2 دهم درصد) از کل واردات خودرو در سال 1393 به خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی.سی اختصاص داشته و ادعای واردات بی‌رویه آن در دولت یازدهم بی‌پایه و اساس است.

این سازمان واردات بی رویه خودرو را تنها مربوط به سال 88 دانست و اعلام کرد: در سال 1388 نیز آمار واردات خودروهای بالای 2500 سی.سی به کل واردات خودرو در آن سال به بالاترین سطح خود یعنی 75.8 درصد رسید که نشان‌دهنده واردات بی‌رویه این نوع خودروها در آن سال است.

ادعایی غیرواقعی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان در مورد ادعای سازمان توسعه تجارت مبنی بر اینکه واردات بی رویه کالاهای لوکس به کشور صورت نمی گیرد، گفت: این ادعا بی اساس است و همچنان شاهد واردات بی رویه کالاهای لوکس به کشور هستیم.

علی‌ اکبر ناصری افزود: واقعا در چنین شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می کند صحیح نیست که اینگونه ارز کشور صرف واردات کالاهای لوکس شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد این هستیم که انگور فرانسوی کیلویی بیش از 30 هزار تومان وارد کشور می شود یا خودروی لوکس همچنان در لیست واردات کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این کالاها از مبادی رسمی کشور وارد نشود به طور حتم به صورت غیررسمی و قاچاق وارد کشور می شود.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت این است که به صورت جدی با این معضل برخورد کند و اجازه واردات کالاهای لوکس به کشور را ندهد و از سوی دیگر باید از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *