سهام عدالت به‌صورت مستقیم به مردم واگذار می‌شود

10:16 - 23 مرداد 1398
کد خبر: ۵۴۱۵۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: یکی از راهکار‌های موردنظر استفاده از ظرفیت صندوق قابل معامله در بورس برای واگذاری سهام عدالت بود که نقد‌هایی به آن وارد شد و از گردونه پیشنهادات حذف و مقرر شد سهام عدالت به صورت مستقیم به مردم واگذار شود.

به گزارش گروه اقتصادی ، حمیدرضا فولادگر درباره واگذاری سهام عدالت به مردم گفت: جلسات بسیاری با حضور رییس سازمان خصوصی سازی، نمایندگان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان بورس به منظور بررسی نحوه واگذاری سهام عدالت برگزار شد.

وی در ادامه افزود: یکی از راهکار‌های موردنظر استفاده از ظرفیت ETF‌ها (صندوق قابل معامله در بورس) برای واگذاری سهام عدالت بود که نقد‌هایی به آن وارد شد به همین دلیل ETF‌ها از گردونه پیشنهادات حذف و در نهایت مقرر شد؛ سهام عدالت به صورت مستقیم به مردم واگذار شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه با واگذاری سهام عدالت به مردم، ارزش این سهام افت شدیدی پیدا می‌کند، اظهار کرد: زمینه واگذاری باید به‌گونه‌ای فراهم شود که مردم علاوه بر اینکه مالکیت سهام را برعهده می‌گیرند، آن را نیز مدیریت کنند.

فولادگر با بیان اینکه هدف از واگذاری سهام عدالت ایجاد نقدینگی برای مردم نیست، تصریح کرد: نه تنها سهام عدالت نباید دفعتی به مردم واگذار شود بلکه باید به تدریج در اختیار صاحبان آن قرار گیرد، در واقع سهام عدالت باید جنبه ثروت برای مردم داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *