رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشونت پلیس در میان عمده دلایل مرگ جوانان آمریکایی

11:42 - 19 مرداد 1398
کد خبر: ۵۴۰۴۶۸
تحقیقات جدید نشان می‎دهد که در حال حاضر خشونت پلیس آمریکا ششمین دلیل عمده مرگ جوانان این کشور و به خصوص سیاه‌پوستان است.

خشونت پلیس در میان عمده دلایل مرگ جوانان آمریکاییبه گزارش گروه بین الملل ؛ مطالعه انجام شده جدید حاکی از آن است که انواع خشونت‎های پلیس حتی علیه افرادی که تحت تعقیب نیستند ششمین دلیل عمده مرگ جوانان ۲۵ تا ۲۹ سال و به خصوص سیاه‌پوستان است.


این تحقیق از سوی دانشگاه نراتگرز انجام و نتایج آن اخیرا منتشر شده است.

نتایج این تحقیق حاکی از آن است که احتمال کشته شدن مردان سیاه‌پوست در آمریکا از سوی پلیس ۲.۵ برابر بیشتر از سفید پوستان است.

بر اساس این تحقیق، احتمال کشته شدن مردان و زنان دیگر اقلیت‌ها مانند آفریقایی_آمریکایی‌ها و بومیان هندی_آلاسکایی از سوی پلیس بسیار زیادتر از سفیدپوستان است.

این تحقیق نشان می‌دهد که برای هر یک از این گروه‌های اقلیتی، احتمال کشته شدن از سوی پلیس در میان افراد ۲۰ تا ۳۵ سال در بالاترین حد قرار دارد و با افزایش سن این احتمال کاهش می‌یابد.

کشتار سیاه‌پوستان از سوی پلیس آمریکا در سال‌های اخیر مانند «اریک وارنر»، «میشل براون»، «ترایوون مارتین» و ... موجب گسترش انتقادات علیه پلیس و به راه افتادن جنبش‌هایی مانند «زندگی سیاه پوستان اهمتیت دارد» شده است.

امید به زنده ماندن در میان گروه‌های مختلف آمریکایی برای دومین سال پیاپی در حال کاهش است، موضوعی که برای نخستین بار طی بیش از نیم قرن در آمریکا روی داده و صد‌ها هزار آمریکایی همه ساله با مرگ زودرس مواجه می‌شوند.

خشونت پلیس آمریکا و اقدامات تبعیض‌آمیز نیرو‌های پلیس به خصوص علیه سیاه‌پوستان موضوع جدیدی نیست و با وجود انتقادات گسترده از سوی گروه‌های حقوق بشری، اما اقدام قابل ملاحظه‌ای در این زمینه صورت نگرفته است.

در همین حال روز پنجشنبه گذشته نیر‌های پلیس در ایالت ایلینوی به یک منزل مسکونی یورش برده و کودک ۱۲ ساله سیاه‌پوست را در رختخوابش هدف گلوله قرار داده‌اند.

بر اساس شکایتی که از سوی این کودک ۱۲ ساله صورت گرفته، پلیس حکم بازداشت همسر این زن را داشته و طی عملیاتی به منزل آن‌ها یورش می‌برند؛ در حالی که کودک آن‌ها در رختخواب خود بوده او را هدف یک گلوله قرار می‌دهند.

این اقدام خشونت‌بار در حالی انجام شده که هیچ تهدیدی از سوی این کودک ۱۲ ساله پلیس را تهدید نمی‌کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *