کاراکاس در دور بعدی مذاکرات با مخالفان شرکت نمی‌کند

11:17 - 17 مرداد 1398
کد خبر: ۵۴۰۱۰۴
خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد که دولت ونزوئلا در اعتراض به اقدام مداخله جویانه واشنگتن مبنی بر مسدود کردن تمام دارایی این کشور در آمریکا، در دور بعدی مذاکرات با مخالفان شرکت نخواهد کرد.

کاراکاس در دور بعدی مذاکرات با مخالفان شرکت نمی‌کندبه گزارش گروه بین الملل ؛ دولت ونزوئلا اعلام کرد که مذاکرات با گروه‌های مخالف این کشور را متوقف کرده و نماینده خود را به دور بعدی این مذاکرات اعزام نخواهد کرد.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، این اقدام در اعتراض به اقدام اخیر واشنگتن مبنی بر مسدود کردن تمام دارایی دولت ونزوئلا در آمریکا انجام شده است.

دوشنبه گذشته دونالد ترامپ دستور مسدود شدن تمام دارایی ونزوئلا در آمریکا را صادر کرد.

این فرمان اجرایی ترامپ علاوه بر تحریم‌هایی است که طی ماه‌های اخیر علیه ونزوئلا اعمال شده است.

کاخ سفید در این باره گزارش داده بود: تمام دارایی، منافع و مستغلات دولت ونزوئلا که در آمریکا قرار دارند مسدود شده‌اند و امکان برداشت، انتقال، پرداخت، صادرات و یا هرگونه اقدام درباره آن‌ها وجود نخواهد داشت.

«جورج آرزا»، وزیر خارجه ونزوئلا نیز اخیرا اعلام کرده که «کاراکاس» موضوع نقض حریم هوایی این کشور توسط آمریکا را در سازمان ملل مطرح می‌کند.

ونزوئلا از ماه ژانویه سال جاری در پی اعلام ریاست جمهوری «خوان گوآیدو» سرکرده شورشیان ونزوئلایی با بحران سیاسی جدی مواجه شد.

حمایت آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی از ادعای گوآیدو مبنی بر غیرقانونی بودن ریاست جمهوری «نیکلاس مادورو» این تنش‌ها را تشدید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *