محمد عزمی عبدالحمید: اسرائیل بزرگترین ناقض حقوق بشر است/ مرضیه هاشمی: سیاه پوستان بی هیچ بهانه‌ای در آمریکا کشته می‌شوند

14:45 - 16 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۹۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مرضیه هاشمی مجری پرس تی وی و برنده پنجمین جایزه حقوق بشر اسلامی در مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار کرد: من خوب می‌دانم معنی حقوق بشر در آمریکا چیست، بیشتر از ۴۳ میلیون نفر در آمریکا زیر فقر هستند. در آنجا سیاه پوستان هرگاه حرکت مختلف انجام دادند سرکوبشان کردند.

وی ادامه داد: دولت آمریکا مواد مخدر مخصوصا کراک را به محله‌های سیاه پوستان آورد و این محله‌ها را نابود کرد. من خودم روی این مسائل مستند ساختم، همانطور که در افغانستان این کار می‌کنند.

وی گفت: آمریکا به سیاه پوستان می‌گوید فکر نکنید ما شما را آدم حساب می‌کنیم آن‌ها در فرگوسن علیه مردم تانک آوردند، متاسفانه این مسائل چیز جدیدی نیست.

مجری پرس تی وی گفت: سیاه پوستان بی هیچ بهانه‌ای در آمریکا کشته می‌شوند، به طوری که به یک سیگارفروش حمله کردند و او فریاد میزد نمی‌توانم نفس بکشم و در اینجا هیچ اتفاقی برای آن پلیس نیفتاد؛ اما کسی که تصویر را گرفته بود زندانی کردند.

هاشمی افزود: چه جنایتی در آن کشور کردم که با دستبند و پابند دستگیر شدم و با من برخورد کردند، شما که مدعی حقوق بشر هستید و احترام به ادیان میگذارید چرا من را بی حجاب کردید، شما به چه حقی اینکار را کردید. من تنها سوال کردم. من، چون دیدگاه مقاومتی دارم و طرفدار جمهوری اسلامی هستم آن‌ها با من مخالف هستند و برای آن‌ها مشکل ساز هستم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تا الان هزینه بالایی پرداخت کرده است، در سراسر دنیا جنایت‌های بیشماری از جمله در نیجریه اتفاق می‌افتد، اما برای آمریکا اهمیتی ندارد و در مورد یک فرد مظلوم مثل شیخ زکزاکی اصلا صحبت نمی‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: کشمیر امروز مثل روز هفتم محرم است و مردم نمی‌توانند برای آب و غذا بیرون بروند ما همه در این زمینه وظیفه داریم و باید از حقوق بشر در همه جای دنیا حمایت کنیم و هزینه بدهیم.

محمد عزمی عبدالحمید نماینده رئیس شورای مشورتی سمن‌های اسلامی مالزی و برنده پنجمین جایزه حقوق بشر اسلامی در مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نیز اظهار کرد: وقتی بحران‌های کنونی بشر را می‌بینیم متوجه می‌شویم بیانیه حقوق بشر صرفا در حد برگه است.

وی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند در دهه‌های گذشته نقض حقوق بشر را در دنیا نادیده بگیرد، تناقضاتی بین حقوق بشر و کسانی که جهان بینی متفاوتی نسبت به حقوق بشر دارند وجود دارد، به طوری که این افراد مورد آزار قرار گرفته‌اند و مثال‌ها در این زمینه زیاد است.

محمد عزمی عبدالحمید با اشاره به اینکه اسرائیل بزرگترین ناقض حقوق بشر است که ظالم‌ترین کشور‌ها مانند آمریکا از آن حمایت می‌کنند، بیان داشت: آمریکا در سوریه و عراق در پی سرکوب کردن جنبش‌های مسلمانان است، آمریکا همدست تروریست‌ها و اسرائیل است و وحشی گری آن‌ها و تلاششان برای سرکوب قابل تصور نیست.

برنده پنجمین جایزه حقوق بشر اسلامی خاطرنشان کرد: به نقض حقوق بشر در میانمار، کشمیر و... نمی‌شود بی‌توجه بود، امیدوارم تغییر بزرگی با بهره گیری از زبان مشترک در این زمینه ایجاد کنیم تا به ایده آل‌های قرآنی و تعلیمات پیامبر اکرم در مورد حقوق بشر برسیم.
انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *