حمایت وزارت کار از صنایع خلاق و سبز/ هدف رشد اشتغال است

22:00 - 17 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۹۰۴
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از حمایت وزارتخانه متبوعش از صنایع خلاق و سبز در راستای افزایش اشتغال در کشور خبر داد.

حمایت وزارت کار از صنایع خلاق و سبز/ هدف رشد اشتغال استابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه ، از حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صنایع خلاق و سبز خبر داد و گفت: از سال 94 حمایت از این حوزه آغاز شده و در سال 96 کارگروه های آن راه اندازی شد.


وی با تاکید بر اینکه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا توانسته به آمار اشتغال کمک کند، افزود: با توجه به تغییر نگاه در بحث های اشتغال امروزه ارایه خدمات در حوزه صنایع سبز بیشترین آمار اشتغال را به خود اختصاص داده است.


صادقی فر با بیان اینکه صنایع سبز بیشترین انطباق با محیط زیست را دارند، تصریح کرد: قیمت اشتغال در این نوع صنایع پایین بوده و حتی با حداقل سرمایه نیز می توان در آن موفق بود.


وی با تاکید بر اینکه حمایت وزارت کار از صنایع خلاق با توجه به کمک این نوع صنایع در راستای توسعه منطقه و رشد وضعیت اقتصادی جامعه بوده است، گفت: این نوع صنایع در حوزه های مختلف از جمله موسیقی، تئاتر، صنایع دستی و غیره بوده که با توجه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و حمایت های مالی آن ادامه حیات خواهند داد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاهی به جهت عرضه صنایع خلاق در آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: به جامعه هدف این نوع صنایع تسهیلاتی نیز از سوی معاونت علم و فناوری رئیس جمهور و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعطا می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *