لزوم استفاده از توانمندی‌های کشاورزی/ پیشرفت کشاورزی به دست شرکت‌های تعاونی است

13:47 - 18 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۸۷۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یک کارشناس کار و تعاون گفت: دولت باید به بخش‌های مختلف تعاونی در کشور اعتماد داشته باشد و با ورود به این بخش‌ها می‌تواند بسیاری از اهداف و آرمان‌های خود را در بخش اقتصادی برآورده سازد.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص نقش تعاونی‌های روستایی در پیشبرد این بخش اظهار کرد: تعاونی‌های روستایی و کشاوزی سابقه فعالیت زیادی در کشور دارند، اما آنطور که انتظار می‌رفت نتوانستند به پیشرفت بخش‌های مختلف کشاورزی کمک کنند.

وی در ادامه افزود: به دلیل تغییرات اقلیمی و آب و هوا همچنین کمبود آب در کشور تعاونی‌های زیادی در روستا‌های کشور تعطیل شدند و نتوانستند به کار خود ادامه دهند همچنین مهاجرت روستاییان به شهر‌ها از جمله دلایلی است که از پیشرفت بیشتر بخش کشاورزی در کشور جلوگیری کرد.

این کارشناس کار و تعاون عنوان کرد: خوشبختانه با بارش‌های اخیری که در کشور رخ داده، فرصت خوبی فراهم شده تا با استفاده از این نعمات الهی هم تعاونی‌های بخش روستایی و هم تمام بخش‌های مختلف کشاورزی رشد و پیشرفت کنند.

حاج اسماعیلی خاطر نشان کرد: دولت باید به بخش‌های مختلف تعاونی در کشور اعتماد داشته باشد و با ورود به این بخش‌ها می‌تواند بسیاری از اهداف و آرمان‌های خود را در بخش اقتصادی برآورده سازد.

وی در رابطه با فرهنگ سازی در بخش تعاونی‌ها گفت: فرهنگ سازی در بخش‌های مختلف تعاونی بسیار موثر است که دولت و دیگر بخش‌های مربوطه می‌توانند با این کار تحول جدید در اقتصاد کشور ایجاد کند.

این کارشناس کار و تعاون بیان کرد: موقعیت جغرافیایی ایران برای کشاورزی بسیار مناسب است و توانایی این در کشور وجود دارد که نیاز بسیاری از کشور‌ها را با تولیدات فراوان کشاورزی برآورده کند و این موضوع با حمایت از تعاونی‌ها دست یافتنی است.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: بهتر است که شرکت‌های تعاونی به خصوص تعاونی‌های کشاورزی از حالت مستقل خارج شوند و به صورت گروهی با یک دیگر یک هدف واحد را دنبال کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *