اجاره ساختمان‌های مهدکودک دو برابر شده، اما شهریه‌ها ۲۹ درصد افزایش یافته!

1:00 - 17 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۸۵۳
مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: شهریه‌هایی که برای مهد کودک‌های سطح استان تهران تعیین کردیم مطابق با واقعیت نیست و نیاز به بازنگری دارد.

داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به تشکیل جلسه برای تعیین میزان شهریه مهدکودک‌ها گفت: در تعیین شهریه مهدکودک‌ها در مجموعه تصمیم گیری در سطح استان‌ها و در سطح کشور با مقاومتی رو به رو بودیم، چون اگر هزینه شهریه به میزان زیادی افزایش پیدا کند در اینصورت فرزندان برخی از خانواده‌ها از آموزش دور می‌مانند و دچار آسیب می‌شوند.

وی ادامه داد: این موضوع بخصوص در بخشی از مناطق استان تهران بیشتر نمود دارد چرا که اجاره مسکن در این مناطق افزایش بسزایی داشته است و این برای صاحبین امتیاز مهدکودک‌ها مسائل و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران ضمن بیان اینکه شهریه‌هایی که برای مهد کودک‌ها برای سطح استان تهران و در برخی از مناطق جغرافیایی تهران تعیین کردیم مطابق با واقعیت نیست، تاکید کرد: میزان شهریه‌ها حتما نیاز به بازنگری دارد. در حال حاضر شهریه مهد‌های کودک ۲۹ درصد افزایش پیدا کرده است، ولی وقتی بررسی کردیم دیدیم که در اکثر مناطق شهر تهران افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی رشد اجاره بها را داشته ایم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که عموما املاکی که در اختیار مهد‌های کودک هستند اجاره‌ای است، بنابراین این افزایش، مسائل و مشکلات مهد‌های کودک را خیلی زیاد کرده است.

وی عنوان کرد: باید اولا شهریه مهد‌های کودک به صورت واقعی دیده و لحاظ شود. در ردیف بودجه کمک هزینه پرداخت شهریه مهد کودک برای کارکنان دولت لحاظ می‌شود، ولی متاسفانه این میزان رقم قابل ملاحظه‌ای نیست؛ بنابراین یکی از درخواست‌های ما از سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی این است که بحث آموزش پیش دبستانی که عملا تربیت نسل آینده کشور را بر عهده دارد مدنظر قرار دهند و اگر انتظار داریم نسل آینده توانمند و بهنجار باشد باید در این قسمت سرمایه گذاری کنیم.

بیات نژاد در رابطه با ایمن بودن ساختمان مهدکودک‌ها گفت: تا زمانی که استعلام استاندارد بودن و یا استحکام ساختمان توسط سازمان نوسازی مورد تائید نباشد اجازه صدور مجوز برای مهد کودک‌ها داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بالاتر از ۲۹ درصد امکان افزایش قیمت نیست، اظهار داشت: البته در خیلی از مهد‌های کودک علاوه بر پروتکل و دستورالعملی که در شیوه محتوا‌های آموزشی، سازمان بهزیستی ابلاغ کرده یکسری کار‌های فوق برنامه هم دارند و ممکن است بر اساس تعرفه‌هایی که در فوق برنامه لحاظ شده نرخ شهریه تغییر کند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در خصوص تخلف مهدکودک‌ها نیز متذکر شد: اگر مهد‌های کودک بر خلاف نرخ و شهریه‌ای که به آن‌ها اعلام کردیم اقدام به دریافت شهریه کنند، در کمیته نظارتی استان مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیات نژاد اظهار داشت: اگر تمام ظرفیتی را که سازمان بهزیستی ایجاد کرده به کمک بخش خصوصی و مردم و حتی آموزش و پرورش روی هم بگذاریم کمتر از ۱۰ درصد از کودکانی که می‌توانند و نیازمند این خدمات هستند، دارند بهره می‌برند و بخش عمده‌ای از کودکان مردم از این آموزش‌ها برخوردار نیستند و دلیلش همین میزان شهریه بالا است که مردم در پرداختش مشکل دارند و باید اراده‌ای باشد و این موضوع مورد توجه قرار بگیرد و حمایت‌های حداکثری صورت بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *