رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعلام اسامی برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی/ محمدجوادلاریجانی: ستاد حقوق بشر هیچ فرصتی را برای دفاع از جمهوری اسلامی در مقابل تهاجمات از دست نمی‌دهد/ ظریف: حقوق بشر برای ما اصالت ذاتی دارد و یک ابزار نیست

9:26 - 16 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۷۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد.

همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی/ اعلام اسامی برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی

برگزیدگان جشنواره کتاب و پایان نامه‌های حقوق بشر
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۱:۴۷

بر اساس رای هیات داوران سومین جشنواره کتب و پایان نامه‌های حقوق بشر از محمد جواد ارسطا برای تالیف کتاب حقوق بشر اسلامی، محمد مهدی سیفی و محسن کشتکارپژوه برای تالیف پایان نامه مرتبط با حقوق بشر تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از فعالیت‌های موسسه صیانت از حقوق زنان و شیخ زکزاکی که نماینده وی در این مراسم حاضر بود، قدردانی شد.

اعلام اسامی برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی/ محمدجوادلاریجانی: ستاد حقوق بشر هیچ فرصتی را برای دفاع از جمهوری اسلامی در مقابل تهاجمات از دست نمی‌دهد/ ظریف: حقوق بشر برای ما اصالت ذاتی دارد و یک ابزار نیست

اعطای پنجمین جایزه حقوق بشر اسلامی به محمد عزمی و مرضیه هاشمی
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۱:۳۶

در پایان همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، کمیته جایزه حقوق بشر اسلامی، پنجمین جایزه خود را به محمد عزمی عبدالحمید نماینده رئیس شورای مشورتی سمن های اسلامی مالزی و مرضیه هاشمی، فعال حقوق بشر، تحلیلگر، مستند ساز اهدا کرد.

اعلام اسامی برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی/ محمدجوادلاریجانی: ستاد حقوق بشر هیچ فرصتی را برای دفاع از جمهوری اسلامی در مقابل تهاجمات از دست نمی‌دهد/ ظریف: حقوق بشر برای ما اصالت ذاتی دارد و یک ابزار نیست

 

اعلام اسامی برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی/ محمدجوادلاریجانی: ستاد حقوق بشر هیچ فرصتی را برای دفاع از جمهوری اسلامی در مقابل تهاجمات از دست نمی‌دهد/ ظریف: حقوق بشر برای ما اصالت ذاتی دارد و یک ابزار نیست

رئیس قوه قضاییه: کسانیکه امروز داعیه حقوق انسان را دارند بزرگترین ضایع کنندگان حقوق انسان و بشریت هستند
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۱:۲۹

آیت الله رئیسی در همایش بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با بیان اینکه حل مسئله فلسطین در برگزاری انتخابات آزاد با شرکت همه فلسطینیان است، گفت: این پیشنهادی است که از ناحیه رهبر معظم انقلاب ارائه شده که بگذارید به صورت دموکراتیک موضوع فلسطین حل شود.

وی با بیان اینکه حل مسئله فلسطین خیلی ساده است، تصریح کرد: راه حل این مشکل جهان اسلام، احترام به حق تعیین سرنوشتی است که مردم فلسطین می‌خواهند رقم بزنند.

اعلام اسامی برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی/ محمدجوادلاریجانی: ستاد حقوق بشر هیچ فرصتی را برای دفاع از جمهوری اسلامی در مقابل تهاجمات از دست نمی‌دهد/ ظریف: حقوق بشر برای ما اصالت ذاتی دارد و یک ابزار نیست

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مسئله یمن و طرح این سئوال که چرا نمی‌گذارند یمنی‌ها انتخاب کنند و حق تعیین سرنوشت داشته باشند و خودشان آینده را رقم بزنند و نوع حکومت را خودشان انتخاب کنند و پای صندوق رای بروند، بیان داشت: یک جریان خودخواه، خودبین، خود بزرگ بین و مستکبر در عالم نمی‌خواهد اجازه بدهد که ملت‌ها از اولین حقوق انسانی و حقوق بشر بهره‌مند باشند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: کسانی که امروز داعیه حقوق انسان را دارند، بزرگ‌ترین ضایع کنندگان حقوق انسان و بشریت هستند.

آیت الله رئیسی در ادامه عنوان کرد: همانطور که وزیر امور خارجه، آقای لاریجانی و خصوصا خانم هاشمی که به صورت عینی آنچه را که در آمریکا دیده، بیان کردند، اولین حقوق سیاهان در آنجا مورد تضییع قرار می گیرد.

وی افزود: آنچه که آمریکا درکشور خودش و غربی‌ها در کشورهای خودشان دارند، لیست بلندی از تضییع حقوق انسان و حقوق بشر است که اگر قرار باشد کیفرخواستی تنظیم شود، کیفرخواست بلندی علیه آمریکایی‌ها و بعضی از کشورهای غربی می‌شود که چه ستم‌هایی به شهروندان خودشان و مردمشان نکرده‌اند؛ چه برسد به آنچه که نسبت به آفریقا و یا بعضی از کشورهای اسیایی و سایر کشورهای دنیا دارند اجرا می‌کنند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه کسانی که امروز داعیه حقوق انسان را دارند، بزرگترین ضایع کنندگان حقوق انسان و حقوق بشر هستند، با طرح این سئوال که در این عرصه چه باید کرد، بیان داشت: آنچه که به عنوان بیانیه و یا اعلامیه قاهره تنظیم شده و همچنین بیانیه جمهوری اسلامی ایران در نشست روسای قوه قضاییه کار ارزشمندی است که از این دست کارها باید دنبال شود.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: باید سندی مورد توجه همه مسلمانان وانسان‌ها تهیه کنیم و بگوییم که امروز اسلام بزرگترین تضمین کننده حقوق انسان و ملجا و پناه همه ستمدیدگان و مستضعفان در عالم است و می توان با ابتناء به قانون اسلام با ظالمان و ستمگران مواجه شد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه سخن ما در باب کرامت ذاتی انسان‌ها است، گفت: از منظر حقوق بشر اسلامی همه انسان‌ها حق تعیین سرنوشت و حق استقلال‌خواهی و حق آزادی بیان و اندیشه و قلم را دارا می‌باشند و از منظر اسلامی این حقوق در زمره حق‌الناس محسوب می‌شود و قبل از آنکه خداوند از حقوق خود یعنی حق‌الله سوال کند، حق‌الناس را مورد سوال قرار می‌دهد و همین موضوع عظمت نگاه اسلام به حقوق بشر را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به نگاه گزینشی آمریکایی‌ها و غربی‌ها به مقوله حقوق بشر گفت: اگر قرار باشد مبنای حقوق بشر اعلامیه جهانی حقوق بشر و تفسیر برگرفته از آن باشد،یک روز آمریکا و قدرت‌های بزرگ در عراق حضور پیدا میکنند بعنوان دفاع از حقوق بشر و یک روز هم عراق بعنوان ضد حقوق بشر معرفی می‌شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: بسیاری از تجاوزاتی که آمریکا و نظام سلطه در نقاط مختلف عالم انجام می‌دهند، به بهانه حقوق بشر است و این موضوع از آنجایی نشات می‌گیرد که حقوق بشر را مبتنی بر اعلامیه و تفسیر خود از آن کرده‌اند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه استکبار جهانی، تنها مانع خود برای نیل به اغراض زیاده‌خواهانه و نامشروعش را دین و تعهد به دین می‌داند، گفت: پس از جنگ جهانی دوم و در مقاطع بعدی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، نظام سلطه برای استمرار تک‌قطبی بودن خود تنها اسلام و تعهد به دین را به عنوان یک مانع در مقابل خود دید؛ لذا تصمیم گرفت با اسلام و کانون آن یعنی جمهوری اسلامی برخورد کند.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

ظریف: هیچ گاه امنیت نمی‌خریم و هیچ وقت امنیت نمی‌فروشیم
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۱:۲۲
محمد جواد ظریف صبح امروز طی سخنانی در همایش حقوق بشر اسلامی با اشاره به وجود دو گفتمان متضاد در عرصه سیاست خارجی و ارتباطات بین‌المللی اظهار کرد: یک گروه از کشور‌ها پیشرفت و امنیت خود را قابل خریدار تصور می‌کنند و فکر می‌کنند با خرید اسلحه و پرداخت پول می‌توانند امنیت خود را تامین کنند؛ حال آنکه آن‌ها از تاریخ درس نمی‌گیرند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: مگر عربستان سعودی ۷۵ میلیارد دلار در اختیار رژیم صدام قرار نداد که مردم ایران را به خاک و خون بکشد؟ همان عربستان سعودی بعد‌ها در کنار آمریکا از این نگران شد که سلاح‌های صدام علیه خودش استفاده شود.

وی با اشاره دریوزگی رژیم مرتجع عربی در برابر رژیم صهیونیستی گفت: رژیم‌های مرتجع عربی با همراهی آمریکا کنفرانس ورشو را ترتیب دادند تا به رژیم صهیونیستی مشروعیت بخشند، اما آن کنفرانس با شکست مواجه شد و کسی در آن حاضر نشد چرا که دنیا به افول گفتمان زورمدارانه، قانون‌گریزی و یک‌جانبه‌گرایی معتقد شده است.

ظریف در ادامه با اشاره به گفتمان حاکم بر جمهوری اسلامی که مبنای مشروعیت و امنیت خود را از مردمش اخذ می‌کند گفت: ما هیچ گاه امنیت نمی‌خریم و هیچ وقت امنیت نمی‌فروشیم چرا که امنیت و مشروعیت و پیشرفت را از مردم‌مان می‌گیریم.

وزیر امور خارجه در ادامه با بیان اینکه به کار بردن واژه تحریم برای رفتار آمریکا در قبال مردم ایران یک اشتباه فاحش است گفت: کاری که آمریکا در قبال مردم ایران می‌کند تروریسم اقتصادی است؛ تروریسم یعنی از ابزار زورمندانه برای تحمیل روش‌های سیاسی مورد نظر؛ پمپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ما آنقدر بر مردم ایران فشار وارد می‌کنیم تا خودشان دولت‌شان را عوض کنند؛ اگر این تروریسم نیست پس نامش چیست؛ تروریسمی که نه یک جمع کوچک بلکه ۸۲ میلیون انسان را هدف قرار داده است.
 
همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی/ اعلام اسامی برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی

وی با اشاره به جنایت آمریکایی‌ها در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی اظهار کرد: دیروز هفتاد و چهارمین سالگرد بمباران هیروشیما و ناکازاکی بود؛ رژیم آمریکا تنها رژیمی است که در طول تاریخ از سلاح هسته‌ای استفاده کرده است و این استفاده نه علیه نظامیان بلکه علیه مردم عادی و غیرنظامیان بوده است و آمریکایی‌ها صد‌ها هزار انسان را با بمباران اتمی خود نابود کردند و نسل‌ها را در آن منطقه بدبخت کردند و امروز هم وزیر خارجه همان رژیم اعلام می‌کند که مردم باید تصمیم بگیرند که نان می‌خواهند یا ادامه روش و وضعیت فعلی را؟

ظریف در ادامه تصریح کرد: دیروز در خبر‌ها آمده بود که دختر جان بولتون ۳۴۰ هزار دلار از یک به اصطلاح ایرانی در کانادا که متهم به پولشوئی است دریافت کرده است؛ در واقع تفکر حاکم بر آمریکایی‌ها آن است که می‌توانند برای پیشبرد اغراض‌شان صد‌ها هزار دلار از عناصر گروهک‌های تروریستی و قاچاقچیان و پولشویان دریافت کنند.

وزیر امور خارجه در ادامه با بیان اینکه آنچه از ایران در دل آن‌ها وحشت انداخته نه سلاح هسته‌ای و حضور منطقه‌ای بلکه گفتمان و نگرش حاکم بر جمهوری اسلامی است گفت: آن‌ها از حرف‌ها و ارائه نظر‌های ما می‌ترسند لذا ما را تحریم می‌کنند تا با مردم‌شان صحبت نکنیم، چون از گفتمان و نگرش ما هراس دارند؛ چرا آمریکا خانم مرضیه هاشمی را زندانی کرد؟ وی به جز مشارکت در یک برنامه تلویزیونی چه کاری انجام داده بود؟

وی تصریح کرد: از آنجایی که مبنای امنیت و توسعه و پیشرفت در جمهوری اسلامی ایران، مردم هستند بنابراین آن‌ها هرچقدر از تروریسم اقتصادی علیه ما استفاده کنند ما جلوتر می‌رویم؛ البته من به عنوان مسئول سیاست خارجی باید هر چه می‌توانم از فشار‌های اقتصادی تحمیلی بر مردم ایران کم کنم و در این زمینه هر چه کم‌کاری کرده‌ام در مقابل ملت عذرخواه هستم.

ظریف در ادامه با اشاره به تحریم تسلیحاتی ایران توسط غربی‌ها در زمان تجاوز رژیم صدام گفت: اگرچه غربی‌ها رسیدن ابزار دفاعی به ایران را منع کرده بودند و در آن طرف انواع و اقسام تسلیحات را در اختیار صدام قرار می‌دادند، اما با ایستادگی مردم، نظامیان سلحشور و خون شهدا، جنگ تحمیلی را به پایان بردیم و امروز دارای سلاح‌هایی هستیم که خودمان می‌سازیم؛ حالا از ما شکایت می‌کنند که چرا سلاح می‌سازید؟ خب مگر توقع داشتید تامین امنیت خود را به شما واگذار کنیم! اگر این چنین بود که دیگر امروز امنیت نداشتیم.

وزیر امورخارجه ادامه داد: در دهه ۵۰ شمسی غربی‌ها یک رآکتور هسته‌ای در ایران ساختند؛ در آن زمان برای آن رآکتور سوختی با غنای ۹۰ درصد در نظر گرفته بودند؛، اما بعد از انقلاب غنای آن را به بیست درصد تبدیل کردند و در سال ۹۰ میلادی گفتند ما اورانیوم با غنای ۲۰ درصد به ایران نمی‌فروشیم و ایران دیگر نمی‌تواند انرژی هسته‌ای داشته باشد؛ آن‌ها فکر کردند ما به آن‌ها می‌گوییم چشم! اما ما به حرکت در مسیر خود ادامه دادیم و به سوخت بیست درصد نیز رسیدیم.

وی بیان داشت: در شرایط فعلی نیز آمریکا طبق قراردادی با عنوان ۱۲۳ می‌گوید ایران نباید اورانیوم را غنی‌سازی کند؛ من به آن‌ها می‌گویم که اگر ما می‌خواستیم قرارداد ۱۲۳ را اجرایی کنیم که الان اینجا نبودیم.

ظریف در ادامه با بیان اینکه ما حقوق بشر را ضرورت امنیت ملی خود می‌دانیم گفت: حقوق بشر برای ما اصالت ذاتی دارد و یک ابزار نیست؛ اینکه ما می‌گوییم مردم، ولی نعمت ما هستند و رای مردم حق‌الناس است یعنی برای حقوق بشر اصالت ذاتی قائل هستیم؛ نه اینکه مانند دیگران حقوق بشر را به ابزاری تبدیل کنیم به گونه‌ای که حتی اره اره کردن جمال خاشقچی را هم نادیده می‌گیرند.

وزیر امورخارجه بیان داشت: آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه بیشترین تاکید را بر موضوع حقوق بشر داشته‌اند و یکی از برنامه‌های ایشان نیز پیگیری موضوعات و مقوله‌های حقوق بشری است؛ ما معتقدیم مردم رئیس ما هستند و این مردم هستند که ما نگه داشتند لذا حتما باید بیش از دیگران به حقوق مردم متعهد باشیم.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای به صفر رساندن درآمد‌های نفتی ایران گفت: آن‌ها می‌خواهند فروش نفت ما را به صفر برسانند؛ من به آن‌ها می‌گویم پس فردا از ما شکایت نکنند که چرا از این راه و این چنین برای مردم خود غذا و دارو تهیه کردید؟ آن‌ها دو بار این اشتباه را مرتکب شدند؛ بار اول به ما سلاح نفروختند و ما خودمان موشک ساختیم و بار دوم صادرات اورانیوم غنی شده به ایران را قطع کردند و ما خودمان در این زمینه به پیشرفت رسیدیم؛ بنابراین من به آن‌ها می‌گویم که ما قطعا غذا و داروی مردم خود را تامین خواهیم کرد و نمی‌گذاریم مردم‌مان بدون غذا و دارو باشند.

ظریف در پایان خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها فردی را به جرم خرید قطعات غیرنظامی برای ایران زندانی می‌کنند؛ آن وقت دم از حقوق بشر می‌زنند؛ آیا این نامش حقوق بشر است؟!
اعلام اسامی برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۰:۳۹

دکتر محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ضمن خوشامدگویی به حاضرین در این همایش، اظهار کرد: متأسفانه آیت الله شیخ عیسی قاسم به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم شرکت کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ضمن تقدیر از فعالان حقوق بشر افزود: به برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی آقای محمد عزمی عبدالحمید از مالزی و همچنین خانم مرضیه هاشمی تبریک می‌گویم.

اعلام اسامی برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی/محمدجوادلاریجانی: ستاد حقوق بشر هیچ فرصتی را برای دفاع از جمهوری اسلامی در مقابل تهاجمات از دست نمی‌دهد/ ظریف: حقوق بشر برای ما اصالت ذاتی دارد و یک ابزار نیست

لاریجانی تصریح کرد: از کتاب بسیار خوبی که از سوی جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین ارستا نوشته شده، تقدیر خواهیم کرد و همچنین از بین رساله‌های دکتری و از رساله‌های فوق لیسانس نیز هر کدام یک مورد انتخاب شدند و از میان گروه‌ها و سازمان‌های مردمی و NGO‌ها آن‌هایی که در حوزه حقوق بشر فعال بودند برای تقدیر انتخاب شدند.

وی با تشریح فرآیند انتخاب برندگان جایزه حقوق بشر اسلامی اظهار کرد: برندگان جایزه این دوره از میان ۳۳ نامزد و طی کمیته‌ای که از نهاد‌های ذیربط بودند حول سه محور انتخاب شدند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ادامه بیان کرد: این سه محور حول دفاع از مظلومین جهان اسلام با قلم و عمل، دفاع از مسلمانانی که در بلاد غرب قربانی اسلام هراسی و تبعیضات بسیاری قرار گرفتند و نیز آن‌هایی که در زمینه تحقیق، تعمیق در زمینه حقوق بشر اسلامی و فقه اسلامی با قلم، دست و بیان خود، آثار با ارزشی را بنا نهادند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به گزارشی از عملکرد ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اظهار کرد: امسال ستاد پانزدهمین سال خود را بر اساس ساختار جدید می‌گذراند و یک نهاد فرا قوه‌ای است. در آن ۵ وزیر حضور دارند که شامل وزیر امور خارجه، وزیر اطلاعات، وزیر کشور، وزیر دادگستری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و ریاست نیروی انتظامی، ریاست سازمان زندان‌ها، ریاست دیوان عالی کشور، ریاست سازمان بازرسی، دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضاییه و شخصیت‌های حقیقی، حقوقی و دانشگاهی این ستاد را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در مصوبه تاسیس ستاد که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است مسئولیت‌های ستاد در آن تصریح شده که من ۵ مورد را به صورت تیتروار بیان می‌کنم.

همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی/ اعلام اسامی برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ادامه با اشاره به مسئولیت‌های ستاد حقوق بشر اظهار کرد: ساماندهی، هدایت و نظارت در دفاع از عملکرد جمهوری اسلامی یکی از این موارد است؛ چرا که ما مورد تهاجم وسیع از بدو انقلاب تا به حال هستیم و تردیدی دراین نیست و عمدتا تهاجمات توسط آمریکا و کشور‌های غربی سازماندهی پیدا کرده است و دفاع در این خصوص ضروری است.

لاریجانی افزود: از زمان حضرت امام خمینی (ره) این مسیر پایه گذاری شد و ادامه دارد که امر مهمی است و ستاد هیچ فرصتی را برای دفاع از جمهوری اسلامی در مقابل تهاجمات از دست نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بازوان ما نهاد‌های رسمی کشور هستند، تصریح کرد: دیپلماسی توسط وزارت امور خارجه دنبال می‌شود و امور دیگر نیز توسط سایر بازوان انجام می‌شود و ستاد نقش هدایت، هماهنگی و نظارت را دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به معرفی دستاورد‌های جمهوری اسلامی گفت: علیرغم تبلیغات در مباحث حقوق بشری در همین مفهوم متداول و رایج جمهوری اسلامی رکورد بسیار بالایی دارد.

لاریجانی با اشاره به لزوم مشارکت فعال در مباحث بین المللی تصریح کرد: اکنون دوره‌ای است که اسناد سازمان ملل مرور می‌شود و بسیاری از مفاهم در حال بازنگری است و نسل سوم این اسناد در حال شکل‌گیری است. جمهوری اسلامی نیز در خصوص این مباحث حرف دارد و نهاد حقوق بشر به کمک نهاد‌های شریک، باید در دنیا برای تحقق مباحث خود راه پیدا کنند.

وی بیان کرد: در مورد حقوق بشر اسلامی هم مباحث نظری را باید دامن بزنیم و هم اینکه جایگاه بین المللی را باید دنبال کنیم و هم مذاکرات دو جانبه و چند جانبه با کشور‌های دیگر توسط دستگاه‌های مسئول و با مشارکت قوه قضاییه باید در امر حقوق بشر داشته باشیم و به همکاری‌های قضایی و حقوق بشری دامن بزنیم؛ چرا که موضوع حقوق بشر اسلامی گذشته از مباحث نظری باید سازو کار بین المللی نیز داشته باشد تا در دنیا قابل عرضه باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اظهار کرد: سند حقوق بشر اسلامی بر اساس اسلام است و دو نکته ویژه محوری بودن احکام شرعی اسلام و ارزش‌های اسلامی را شامل می‌شود که به خاطر همین موضوع، تهاجم عظیم غرب علیه این سند صورت گرفت که البته هم در سازمان ملل و هم نهاد‌های اروپایی متاسفانه این سند آنطوری که باید جای خود را باز نکرد و یکی ازاهداف ما در جایزه حقوق بشر اسلامی زنده کردن این تحرک است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *