رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بخشش ۶ محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در ۴ ماه نخست امسال

9:06 - 16 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۴۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: با تلاش‌های انجام شده در چهار ماه نخست سال جاری شش محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

بخشش ۶ محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در ۴ ماه نخست امسالبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی گفت: با تلاش‌های انجام شده ششمین گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل در ۴ ماهه نخست سال جاری در زنجان محقق شد. 

وی با اعلام این خبر گفت: جوانی در سال ۹۲ با همکاری همسر مقتول و تهیه اسلحه شکاری غیر مجاز اقدام به قتل عمدی فردی ۲۹ ساله در منزل شخصی اش در زنجان می‌کند.

رئیس کل دادگستری زنجان افزود: با پیگیری‌های اداره آگاهی زنجان و اقرار متهم در دادگاه کیفری استان و وجود شواهد و قرائن موجود حکم قصاص نامبرده بنا به درخواست اولیای دم (مادر مقتول) صادر و پس از ابرام رای دادگاه کیفری استان در دیوان عالی کشور حکم محکوم علیه قطعی و برای اجرای آن به دادسرا ابلاغ شد.

ریس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: متهم پس از تحمل شش سال حبس و با تلاش‌ها و زحمات همکاران اجرای احکام با اخذ رضایت اولیای دم در روز اجرای حکم قصاص از پای جوبه دار نجات و حیات دوباره یافت.

رییس کل دادگستری استان زنجان خاطر نشان کرد: با تلاش‌های انجام شده این ششمین اخذ گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل در ۴ ماهه نخست سال جاری در زنجان می‌باشد در همین راستا جا دارد از زحمات و تلاش‌های مجدانه همکاران تشکر و قدردانی کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *