وزارت آموزش و پروش را چه کسی سرپرستی خواهد کرد؟

16:12 - 14 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۲۸۵
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وضعیت گزینه‌های احتمالی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

وزارت آموزش و پروش را چه کسی سرپرستی خواهد کرد؟به گزارش گروه فضای مجازی،سیدمحمدجواد ابطحی درباره گزینه احتمالی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت: از میان اسامی مطرح، زرافشان پیشنهاد دولت را رد کرده و با داود محمدی (نماینده تهران) و قاسم احمدی لاشکی نیز تاکنون صحبتی نشده است لذا به نظر می‌رسد به احتمال قوی سید جواد حسینی به عنوان گزینه وزارت از طرف دولت به مجلس معرفی شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این احتمال به دلیل نوع مراوده و تلاش‌های ایشان مطرح می‌شود؛ حضور فعال سید جواد حسینی و پاسخگویی در کمیسیون‌های مجلس نشان می‌دهد که در حال آماده شدن برای معرفی به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش است و اینکه دولت به جمع‌بندی رسیده تا وی را معرفی کند.

وی افزود: صحبت‌های متعدد سید جواد حسینی و معاون پارلمانی وی با نمایندگان و محور حرف‌های مطروحه از سوی او حاکی از آن است که وی از مشاوران قوی استفاده کرده و بر مباحث مرتبط با آموزش و پرورش مسلط است؛ ضمن آنکه راهکار‌هایی که برای برون‌رفت از وضعیت فعلی ارائه داده این خوش‌بینی را ایجاد می‌کند که در صورت انتخاب وی به عنوان وزیر، تحقق این شعار‌ها مطالبه شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تسلط سید جواد حسینی بر مباحث و نحوه پاسخگویی وی مشخص بود که وی بر موضوعات آموزش و پرورش کار کرده بود.

ابطحی تصریح کرد: معرفی وزیر راه حل خود را دارد؛ باید رزومه گزینه دولت برای تصدی وزارت در اختیار نمایندگان قرار گیرد و فرد مورد نظر حضور جدی‌تر و فعال‌تر در مجلس داشته باشد و نهایتا در صحن علنی مجلس برای این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به انتشار مصاحبه‌ای از خود درباره قطعی شدن وزیر آموزش و پرورش، از رسانه‌ها خواست از فضاسازی در این خصوص خودداری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *