نیاز اینترنت ماهواره‌ای در حمل و نقل کشور/ رایزنی با وزارت ارتباطات برای تجهیز ایرلاین‌های ایرانی

10:32 - 12 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۴۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز مسافرین به وجود اینترنت ماهواره‌ای در حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی احساس می‌شود تاکید کرد: امروز به علت توسعه تلفن‌های هوشمند یکی از مواردی که مورد نیاز جدی مسافرین است، دسترسی به اینترنت پر سرعت است.
نیاز اینترنت ماهواره‌ای در حمل و نقل کشور/شهرام آدم‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، با بیان اینکه در حال حاضر نیاز مسافرین به وجود اینترنت ماهواره‌ای در حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی احساس می‌شود اظهار کرد: امروز به علت توسعه تلفن‌های هوشمند یکی از مواردی که مورد نیاز جدی مسافرین می‌باشد، دسترسی به اینترنت پر سرعت است.

وی در ادامه افزود: این نیاز باعث شده تا شرکت‌های حمل و نقلی از جمله شرکت‌های هواپیمایی سرویس اینترنتی را حتی از طریق وای فای به مسافرین در حین پرواز ارائه دهند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه امکان اتصال اینترنتی در حین سفر یکی از مهم‌ترین شاخص‌های جهانی در کسب رضایت مسافرین است، گفت: از مزایای این فناوری می‌توان به پهنای باند وسیع آن، امکان اتصال لحظه‌ای و پوشش فراگیر جمعیت در نواحی فاقد سرویس تلفن همراه اشاره کرد.

به گفته آدم‌نژاد، شرایط خاص مسیر حرکت قطار، هواپیما و یا کشتی امکان وجود سرویس تلفن همراه را میسر ننموده است.

وی تصریح کرد: ارتباطات ماهواره‌ای به منظور برقراری سرویس ارتباطات داده در این مد‌های حمل و نقلی راهکار مهمی برای این خلع محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهر سازی در خصوص امکان سنجی تکوین فناوری‌های ارتباطی ماهواره‌ای در مد‌های مختلف حمل و نقل یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت دانست و گفت: در حال حاضر شرکت‌های خصوصی داخلی ارائه کننده خدمات ماهواره‌ای، امکان ارائه خدمات از طریق‌های هاب داخل کشور و ماهوراه‌های بین المللی را دارا هستند و به جهت امکان سنجی این موضوع در ایرلاین‌های کشور، رایزنی‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال انجام است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *