رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان داوری‌ها علیه تیم ایران بود/ دیسکالبفه شدن قلی‌زادگان، قهرمانی را از ما گرفت

15:19 - 10 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۱۶۵
محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: با دیسکالیفه شدن قلی‌زادگان ۱۰ امتیاز از تیم کشورمان کسر شد و عنوان قهرمانی را از دست دادیم.

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص حواشی به وجود آمده در رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان در صوفیه بلغارستان، اظهار داشت: متاسفانه داوری‌ها علیه تیم ایران بود و در دیدار قلی‌زادگان با حریف اوکراینی داور وسط چند سوت بی‌مورد در مواقع حساس مبارزه زد و باعث شد کشتی‌گیر کشورمان عصبی شود و در حالی که از حریف پیش بود، اما در یک غافلگیری ضربه‌فنی شود و مدال جهانی را از دست بدهد. ضعف داوری و از دادن مدال جهانی سبب شد تا قلی‌زادگان نسبت به رای داوران اعتراض کرده و به مربی حریف دست ندهد و همین موضوع بهانه‌ای برای داوران شد تا کشتی‌گیر کشورمان را دیسکالیفه کنند. با دیسکالیفه شدن قلی‌زادگان ۱۰ امتیاز از تیم کشورمان کسر شد و عنوان قهرمانی را از دست دادیم.

وی تصریح کرد: دست دادن به مربی حریف جزو قوانین اتحادیه جهانی کشتی به شمار می‌رود و کشتی‌گیران باید بعد از اتمام کشتی حتما به مربی حریف دست بدهند. پس از بازگشت به ایران باید جلسه‌ای با کمیته داوران برگزار کنیم و این مشکلات را ریشه‌یابی کنیم. اگر داوران کشورمان در مسابقات داخلی نسب به اجرای مقررات سختگیرانه و با حساسیت بیشتری عمل می‌کردند قطعا در این مسابقات شاهد چنین اتفاتی نبودیم.

کاوه در پایان خاطرنشان کرد: باید از این اتفاق درس بگیریم و در مسابقات پیش‌رو چنین اشتباهاتی را مرتکب نشویم. رقابت‌های جوانان و بزرگسالان جهان در پیش است و باید مراقب باشیم باز هم به خاطر رعایت نکردن مقررات متضرر نشویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *