منشاء گرد وغبار پایتخت اراضی جنوب غرب تهران است/ امکان ارسال گزارش تلفیق بودجه سال 89 شهرداری به سازمان بازرسی

13:32 - 19 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۷۸۵
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که به نظر می رسد، منشاء گردوغبار این روزهای پایتخت زمین‌های جنوب غرب تهران است، گفت: در صورتی که از گزارش تلفیق بودجه سال 89 شهرداری تهران قانع نشویم آن را به سازمان بازرسی کل کشور ارسال می‌کنیم.

منشاء گرد وغبار پایتخت اراضی جنوب غرب تهران است/ امکان ارسال گزارش تلفیق بودجه سال 89 شهرداری به سازمان بازرسیبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، رحمت اله حافظی در یکصد و شصتمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایرادهای گزارش تلفیق بودجه سال 89 شهرداری پایتخت عنوان کرد: ارائه این گزارش چند سال به طول انجامید که این موضوع خود جای تامل دارد.

وی با انتقاد از خلاصه شدن گزارش تلفیق جهت ارائه به شورای شهر تاکید کرد: این گزارش به طور کامل در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار نگرفته است این در حالی است که هیچ فردی حق ندارد، گزارش را خلاصه شده در اختیار نمایندگان مردم قرار دارد. این در حالی است که اعضا از تمام موارد عملکردی بودجه شهرداری باید مطلع شوند.

این عضو شورای شهر با بیان این که اعضای شورای شهر با رایزنی و چانه زنی فراوان توانسته اند این گزارش بودجه را دریافت کند، گفت: شهرداری تهران موظف است در مورد تمام بندهای این گزارش، به صورت مکتوب پاسخ ارسال کند تا مورد بررسی قرار گیرد. بدون شک در صورت قانع نشدن اعضا گزارش برای سازمان بارزسی کل کشور ارسال خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه 5 ژوئن مقارن با 15 خرداد روز جهانی محیط زیست است، تصریح کرد: هر ساله از 15 تا 21 خردادماه به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده است انتظار داریم در این هفته برنامه هایی برای افزایش آگاهی مردم در جهت نگهداری محیط زیست و افزایش اهتمام سیاست مداران و دستگاه های متولی برای مقابله با تخریب محیط زیست را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه در هفته محیط زیست شاهد هوای ناسالم در شهر تهران بودیم به نظر می رسد منشا این غبار زمین های جنوب غرب تهران است. انتظار داریم شهرداری تهران با همکاری مراکز علمی مرتبط و سازمان محیط زیست در مدت زمان کوتاه در شناسایی منبع این آلودگی اقدام کند و مداخلات پیشگیرانه انجام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *