فروش زولبیا و بامیه در آهنگری‌ و کبابی‌ها/ نظارت هر 10 روز یکبار انجام می‌شود

11:59 - 30 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۷۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: رییس اتحادیه قنادان با گلایه از وضعیت غیر بهداشتی برخی تولید کنندگان زولبیا و بامیه در ماه رمضان، گفت: متاسفانه از آهنگری تا کباب‌پزی همه تولیدکننده زولبیا و بامیه می‌شوند.
فروش زولبیا و بامیه در آهنگری‌ و کبابی‌ها/ بازرسی‌ها هر 10 روز یکبار انجام می‌شودعلی بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان در خصوص تولید کنندگان متفرقه زولبیا و بامیه گفت: برخی از  واحدهای صنفی که جواز قنادی ندارند به دلیل فروش بسیار بالای زولبیا و بامیه در ماه رمضان و فقط در همین یک ماه اقدام به تولید غیر بهداشتی این شیرینی کرده و با قیمت‌های بسیار پایین توزیع می‌کنند.

 وی ادامه داد: از آهنگری تا کباب پزی، بسیاری از واحدهایی که هیچ جواز کسبی مربوط به قنادی را ندارند و بدون تسلط و کارایی لازم  در محیط‌های ناسالم و غیربهداشتی و با حداقل امکانات اقدام به تولید زولبیا و بامیه می کنند.

به گفته بهره‌مند، اخیرا این معضل، یکی از مهمترین مشکلات قنادی‌ها در ماه رمضان  است و متاسفانه تا این واحدها شناسایی شوند یک ماه رمضان به پایان رسیده و این واحدها جمع شده اند.

 وی بیان کرد: به دلیل غیر بهداشتی بودن این محصولات، سلامت مردم در خطر است و باید اطلاع رسانی شود تا مردم به غیر قنادی های دارای جواز کسب از واحدهای صنفی دیگر زولبیا و بامیه خریداری نکنند.

 وی با بیان اینکه بازرسان اتحادیه نظارت کافی دارند اما ماموران وزارت بهداشت باید نظارت جدی تری داشته باشند، افزود: تمام واحدهای صنفی هر 10 روز یکبار توسط بازرسان اتحادیه بازدید می شوند اما در طول ماه رمضان به ویژه واحدهایی که زولبیا بامیه تولید می کنند باید مورد نظارت جدی وزارت بهداشت نیز قرار گیرند.


 


محمد
|
-
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
0
الکی میگه چندروزپیش هم می گفت کلیویی 94000ریال ولی الان ی اسمی گذاشتن ب اسم تنوری سیزده هزارتومان میدن
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *