رفتار خشونت آمیز پلیس پورتوریکو با معترضان/استفاده نیروهای امنیتی از گلوله‎های پلاستیکی

17:10 - 08 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۷۶۳۷
از زمان شدت یافتن اعتراضات علیه دولت محلی پورتوریکو، پلیس این منطقه که تحت اداره آمریکا است برخور‌های خشونت آمیزی همانند پرتاب گاز اشک آور، شلیک گلوله و ضرب و شتم معترضان از خود نشان داده است.
به گزارش گروه بین الملل ، تنش‌ها علیه فرماندار پورتوریکو که با گروهی از همکارانش مشکلات این مجمع الجزایر را نادیده گرفته بودند و پیام‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی لو رفته طی روزهای اخیر افزایش یافته است. از جمله عوامل دامن زدن به این مشکلات جان دادن هزاران نفر در طوفان شدید ماریا در سال ۲۰۱۷ بود.
 
مجمع الجزایر پورتوریکو ۱۲۰۰ کیلومتر با خاک آمریکا فاصله دارد و در شمال شرقی دریای کارائیب و نزدیکی خلیج مکزیک واقع شده است. این کشور بخشی از خاک آمریکا نیست. دولت و نهادهای مستقل دارد اما تحت اداره نسبی دولت آمریکا به شمار می رود.
 
 
رفتار خشونت آمیز پلیس پورتوریکو با متعرضان
پس از افشای پیام‌های جنجالی و دست به دست شدن آن‌ها در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی، مردم پورتوریکو به شدت خشمگین شده و خواستار کناره گیری ریکاردو روسیلو شدند.

تجمع معترضان از "سن خوان" آغاز شد و در مدت کوتاهی صد‌ها هزار نفر در اعتراضات ۲۴ جولای شرکت کرده و خواستار کناره گیری فرماندار شدند.

اما حوادثی که منجر به استعفای فرماندار "روسیلو" شد با اعتراضات مستمر و درگیری شدید با پلیس امنیتی و بسته شدن خیابان‌ها ادامه پیدا کرد.
 
رفتار خشونت آمیز پلیس پورتوریکو با متعرضان
روزنامه نیویورک تایمز ده‎ها فیلم و عکس از متعرضان را مورد بررسی قرار داد. فیلم‌های منتشر شده به وضوح خشونت پلیس منطقه را در برابر معترضان به خوبی به تصویر می‌کشد.
 
نیرو‌های پلیس امنیتی در میان معترضانی که در خیابان‌های تنگ گرفتار شدند گاز اشک آور پرتاب می‌کردند. همچنین به منظور متفرق کردن مردم از گلوله‌ها لاستیکی در نزدیکی معترضان شلیک می‌شود.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2208205_968.mp4']
 

علاوه بر آن، افسران پلیس از باتوم برای ضرب و شتم معترضانی که هیچ تهدیدی برای پلیس نداشتند استفاده می‌کردند. در درگیری‌های تنش زا بین معترضان و نیرو‌های پلیس در حدود ۲۰ نفر زخمی شدند و ۱۷ نفر بازداشت شدند.

تنها برخورد خشونت آمیز معترضان پرتاب بطری، قوطی و مواد آتش زا به سمت نیرو‌های امنیتی بوده است. در یک مورد معترضان قصد روشن کردن و پرتاب کوکتل مولوتف داشتند که موفق نشدند.
 
var player = videojs('player_509058_2207671',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2207671',{},function (data) {}); }));

پلیس پورتوریکو برای متفرق کردن جمعیت معترضان از گاز اشک آور و یا اسپری فلفل استفاده کرد. افسران پلیس در موارد متعددی دیده شدند معترضانی که هیچ گونه رفتار خشونت آمیزی از خود نشان می‌دادند را با ضربات متعدد باتوم مورد ضرب و شتم قرار دادند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *