رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

موج انتقادات علیه ترامپ بالا گرفت /هشتگ جدید کاربران توییتر علیه نژادپرستی رئیس جمهور آمریکا

22:00 - 08 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۷۴۶۹
روزنامه گاردین در گزارشی به اظهارات نژادپرستانه اخیر دونالد ترامپ درباره عضو آفریقایی تبار مجلس نمایندگان آمریکا پرداخته و می‌نویسد که در پی این اقدام، موج گسترده‌ای از انتقادات از سوی گروه‌های مختلف آمریکایی علیه وی به راه افتاده و کاربران توییتر با هشتگ «ما بالتیمور هستیم» از این اظهارات نژادپرستانه انتقاد می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل ؛ روزنامه انگلیسی گاردین می‌نویسد: روز دوشنبه دونالد ترامپ به دلیل حملات لفظی نژادپرستانه خود به «الیجا کامینگز»، با موج گسترده‌ای از انتقادات از سوی شخصیت‌های بلند پایه آمریکایی مانند «آل شارپتون» و شهردار بالتیمو مواجه شد.

 

موج گسترده انتقادات علیه ترامپ در آمریکا/هشتگ جدید کاربران توییتر علیه نژادپرستی رئیس جمهور آمریکا

 

بر اساس این گزارش، ال شارپتون، فعال مدنی و مدافع حقوق سیاه‌پوستان در آمریکا طی یک نشست خبری ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و گفت: ترامپ به متعصبانه‌ترین و نژادپرستانه‌ترین شیوه، شهر بالتیمور را هدف حمله لفظی فقرار داده است.

بیشتر بخوانید: یک فعال توییتری: ترامپ یک احمق است و دنیا هم این را می‌داند!

 

شارپتون می‌گوید: ترامپ از سیاه‌پوستان و افراد رنگین پوست نفرت خاصی دارد.

 

موج گسترده انتقادات علیه ترامپ در آمریکا/هشتگ جدید کاربران توییتر علیه نژادپرستی رئیس جمهور آمریکا

 

این اظهارات شارپتون در حالی مطرح می‌شود که روز شنبه ترامپ در صفحه توییتر خود اظهارات توهین‌آمیزی علیه الیجا کامینگز و شهر بالتیمور مطرح کرده بود.

 

بیشتر بخوانید: نژادپرستی؛ الگوی رفتاری معمول ترامپ

 

وی در صفحه توییتر خود کامینگز را متهم به قلدری کرده و نوشته بود که بالتیمور به عنوان حوزه انتخابی کامینگز بسیار خطرناک‌تر از مرز‌های جنوبی آمریکا است.

 

موج گسترده انتقادات علیه ترامپ در آمریکا/هشتگ جدید کاربران توییتر علیه نژادپرستی رئیس جمهور آمریکا

 

همزمان با موج گسترده انتقاد از سوی مقامات و فعالان حقوقی، کاربران شبکه‌های اجتماعی و به خصوص توییتر نیز اقدام به راه‌اندازی هشتگ‌هایی در اعتراض به ترامپ کرده‌اند که از جمله این هشتگ‌ها «WeAreBaltimore» (ما بالتیمور هستیم) است.

این هشتگ در صفحه توییتر ترند شده و کاربران با استفاده از آن، از شهر بالتیمور و الیجا کامینگز حمایت کرده‌اند.

از دیگر هشتگ‌های ترند شده در صفحه توییتر علیه ترامپ «TrumpIsRat» (ترامپ یک موش است) و «TrumpIsRacistRat» (ترامپ یک موش نژادپرست است).

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *