از سمعک تا دست و پای مصنوعی/چگونه هزینه پروتز و اروتز را از تامین اجتماعی دریافت کنیم؟

10:23 - 07 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۷۱۴۳
سازمان تامین اجتماعی هزینه اروتز و پروتز بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان را با رعایت شرایط پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، پروتز و اروتز به وسایلی مانند عینک طبی، دست و پای مصنوعی و سمعک گفته می‌شود که برای جبران نقص عضو یا تقویت یکی از حواس به کار می‌روند.

سازمان تامین اجتماعی هزینه های مربوط به پروتز و اروتز را به افراد تحت پوشش بیمه این سازمان پرداخت می کند البته با درنظر گرفتن شرایط فرد و در صورت واجد شرایط بودن فرد متقاضی.

در ادامه اطلاعات تکمیلی درباره شرایط و نحوه دریافت هزینه پروتز و اروتز را می خوانید:

افراد واجد شرایط برای دریافت هزینه پروتزو اروتز:

بیمه شدگان اجباری و اختیاری، مستمری بگیران و مقرری بگیران بیمه بیکاری به همراه افراد تحت تکفل ایشان مشمول دریافت کمک هزینه وسایل کمک پزشکی هستند.

این افراد درصورت نیاز به وسایل کمک پزشکی، پس از تهیه این وسایل، می‌توانند بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های موجود کمک هزینه پیش بینی شده را دریافت نمایند.

مدارک لازم برای دریافت هزینه پروتز و اروتز:

گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط

ارائه فاکتور خرید معتبر

دوره تمدید:
استفاده مجدد از اقلام پروتز و اروتز با رعایت دوره تمدید بلامانع بوده و سایر اقلام صرفاً برای یکبار به مشمولین قابل پرداخت می‌باشد:

شیشه عینک طبی هر دو سال یکبار

کنتاکت لنز هر ده سال یکبار

سمعک هر ده سال یکبار

ویلچر هر ۷ سال یکبار

چشم مصنوعی هر پنج سال یکبار

دست و پای مصنوعی هر ۵ سال یکبار

کفش طبی کلاب فوت هر دو سال یکبار

نحوه تأئید:

۱-پرداخت هزینه عینک طبی و اقلام با تعرفه کمتر از ۲۰۰.۰۰۰ ریال بدون نیاز به تایید پزشک معتمد بلامانع می‌باشد، مشروط برآنکه اقلام با تعرفه بیش از ۵۰.۰۰۰ ریال (به استثنای عینک طبی که با تجویز اپتومتریست‌ها نیز قابل پرداخت است) توسط پزشک متخصص مرتبط تجویز شده باشد؛ بنابراین بیمه شده بامراجعه مستقیم به شعبه باارائه گواهی تجویز پزشک و ارائه فاکتور خرید می‌تواند هزینه مربوطه رادریافت کند.

۲-مرجع تایید آن دسته از وسایل کمک پزشکی که تعرفه آن تا مبلغ ۷۰۰.۰۰۰ ریال می¬باشد، پزشک معتمد واقلام با تعرفه بیش از این مبلغ و همچنین کنتاکت لنز و اقلام لباس سوختگی شورای پزشکی خواهد بود. ضمناً مرجع تایید پروتز‌های دندانی، دندانپزشکان معتمد می‌باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *