آبروی حوزه هنری بستگی به خوب کار کردن معاونت اداری مالی دارد

11:04 - 07 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۷۱۲۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
رییس حوزه هنری در مراسم مراسم تودیع و معارفه علیرضا معینی بخش و عبدالحمید قره داغی، معاون پیشین و جدید معاونت اداری مالی حوزه هنری اظهار داشت: باید بخش مالی حوزه هنری به گونه‌ای مدیریت شود که با قدرت بیشتری در گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی سوره مهر، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری در این مراسم اظهار داشت:  معینی‌بخش  را از زمانی که اهل عمل صالح و نیک بوده‌اند می شناسم. یادم هست اغلب کسانی که سابقه مدیریت داشته‌اند همیشه توصیه‌شان این بود که معینی‌بخش را حفظ کنیم و وجود وی با تجارب و نعمت‌هایی که دارند بسیار مفید است و خوشبختانه حوزه هنری ۱۷ سال از نعمت حضور معینی‌بخش بهره‌مند بودند.

مومنی همچنین گفت: معاونت اداری و مالی که آقای معینی‌بخش راه‌اندازی کردند در ابتدا این گونه نبود و زمانی دغدغه مالی حوزه هنری تنها حقوق سر ماه کارمندان بود و وی تغییرات بزرگی به این فضا دادند.  روز‌های اول که تشریف آورده بودند، متوجه شدند اینجا جای پیچیده‌ای است و توانستند بین خواسته‌های حوزه هنری و ماموریت‌های حوزه هنری و دوری حوزه هنری از مقررات کشور تعدیل ایجاد کنند و به شرایط مطلوب و یک سازمان سامان‌مند برسند.

رئیس حوزه هنری با تاکید بر اینکه معینی‌بخش هم با هنرمندان ارتباط درستی گرفت و هم سازمان‌های مربوطه مالی وی را به عنوان انسانی کاردان قبول داشتند، عنوان کرد: حوزه هنری امروز به لحاظ سازمانی موفق است. البته انتقاداتی داریم و به لحاظ فرهنگ سازمانی بیش از این می‌توانستیم پیشرفت کنیم. اما امروز در شرایط خوبی هستیم.

وی همچنین با اشاره به حضور عبدالحمید قره داغی در مدیریت معاونت اداری مالی حوزه هنری، عنوان کرد: معاونت اداری و مالی حوزه هنری بخش بزرگ و تاثیرگذار در حوزه هنری است و آبروی حوزه هنری بستگی به خوب کار کردن معاونت اداری مالی دارد. خدا را شاکر هستیم در سال‌های اخیر حوزه هنری در انتخاب مدیران انتخاب‌های بسیار خوبی داشتند.

مومنی شریف همچنین گفت: مهندس قره‌داغی هم از حوزه هنری برآمده و مراحل مختلف را در حوزه هنری طی کرده است و وقتی مسئولیت به وی واگذار شد همه استقبال کردند. البته این موضوع مسئولیت وی را سنگینتر می‌کند و همکارانمان در حوزه هنری به ایشان امید دارند.

وی افزود: قره‌داغی از جمله مدیرانی است که از صبح خیلی زود سرکار هستند و تا دیر وقت می‌مانند و فضای مالی و اداری را می‌شناسند و همچنین هنرمند هم هستند. یکی از ویژگی‌های مدیران حوزه هنری این است که هنرمندان مدیریت را در دست گرفته اند و درخشیده‌اند و به خوبی امتحان خود را پس داده اند.

رئیس حوزه هنری با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی اهدافی تعیین شده که وظایف ما را هم سنگین‌تر می‌کند، عنوان کرد: باید بخش مالی حوزه هنری به گونه‌ای مدیریت شود که با قدرت بیشتری در گام دوم انقلاب حرکت کنیم. معین‌بخش موفق شدند حوزه هنری را که زمانی یک ریال بودجه و در آمد نداشت امروز به شرایط متفاوت و درآمدزایی و ردیف بودجه برساند. هرچند در بحران ها، نخست بودجه نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی و هنری کم می‌شود.

عبدالحمید قره‌داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر و معاون جدید اداری و مالی حوزه هنری، اظهار کرد: به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ حوزه هنری، سال‌ها در کنار آقای معینی‌بخش درس گرفته‌ایم و جا دارد به ایشان خسته نباشید بگویم. امیدوارم بتوانم در جایگاه ایشان، جایگزین خوبی برای ایشان باشم.

وی ادامه داد: به درگاه خداوند شاکرم که ادامه همکاری با حوزه هنری را برای من رقم زده است و امیدوارم آن چیزی را که به عنوان امانت به من سپرده شده است بتوانم درست تحویل بگیرم و با کمک همه دوستان که در سال‌های فعالیت در سوره مهر هم بنده را یاری کردند، کار‌ها را به نحو احسنت پیش ببریم و در جایگاه درست به دست آیندگان برسانیم.

فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیز در سخنانی با بیان اینکه در حوزه هنری بودن نیازی به تعلق سازمانی ندارد، عنوان کرد: حوزه هنری یک نوع تفکر و نگاه به هنر متعهد است. اینکه باور داشته باشیم اگر هنری خلق می‌کنیم باید تعهد به حقیقتی داشته باشد.

وی همچنین گفت: وقتی من حوزه هنری آمدم ۲۱ سالم بود و خیلی چیز‌ها از  معینی بخش یاد گرفتم. حوزه هنری پیچ تاریخی مهمی را با حضور معینی‌بخش و همکارانشان پشت سر گذاشتند و تغییر رویه اتفاق افتاد. حوزه هنری به وضعیتی رسید که قدم‌های امنی به لحاظ اداری برداشت و تیم کاری با انگیزه و خوب کنار هم بودند.

معینی‌بخش خاطرنشان کرد: بیش از هر چیز خدا را شاکر هستم که مرا در مسیر درست قرار داد و امروز عاقبت به خیر از حوزه هنری خارج می‌شوم. همه کمک کردیم و ساختاری درست کردیم که در ساختار اداری و مالی حوزه هنری را جزو نهاد‌های مورد قبول کشور قرار می‌دهند. من در چند ماهی که تصمیم گرفتم به خدمت خود در حوزه هنری پایان دهم، سابقه کاری ام در این نهاد انقلابی را مرور کردم و می‌توانم بگویم تمام قول‌هایی که داده بودم انجام شد و از این بابت خدا را شاکر هستم.

وی همچنین گفت: خوشحالم که عبدالحمید قره‌داغی، برادر عزیز و خوشنام در این پست آمده اند و یکی از ویژگی‌های ایشان این است که کار‌ها را به‌درستی و تمام و کمال به اتمام می‌رسانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *