عابدینی در بوداپست شاهکار کرد/ وقتی مسئولان فدراسیون شمشیربازی به استقبال ما نیامدند دلمان شکست

9:37 - 07 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۶۹۱۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پیمان فخری سرمربی تیم ملی سابر ایران گفت: خیلی خوشحالم که مجتبی عابدینی شاهکار کرد و توانست در مسابقات قهرمانی جهان به مدال برنز برسد.

پیمان فخری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص عملکرد تیم شمشیربازی ایران در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: این مدال جایش خیلی در بین مدال‌هایی که گرفته بودیم خالی بود. در این سال‌ها مدال‌های زیادی کسب کرده بودیم اما هیچ وقت شانس با ما یاری نکرده بود تا مدال قهرمانی جهان را بگیریم اما این بار مجتبی شاهکار کرد و طلسم‌شکنی کرد. اتفاق خوشایندی است که هم توماس باخ و هم رئیس فدراسیون جهانی شمشیربازی به مجتبی بابت این مدالی که کسب کرد تبریک گفتند. پس از اتفاق ناگواری که در جام‌جهانی سابر مادرید برای عابدینی رخ داد هیچ کسی توقع نداشت او با آمادگی صددرصدی در مسابقات حضور یابد و حتی به مدال هم برسد.

وی ادامه داد: ارزش مسابقات قهرمانی جهان دو چندان است و با هیچ رقابت دیگری قابل قیاس نیست و خیلی خوشحالم که مجتبی توانست با شکست‌دادن سابریست‌های صاحب نام این رشته، مدال برنز را برای ایران تصاحب کند. همه تیم‌ها از این مدالی که ایران گرفته بود،  متحیر شده بودند. آنها می‌دانستند که برای اولین‌بار تیم ایران دارد این مدال را می‌گیرد. اینجا به هر کسی مدال نمی‌دهند و همه می‌دانند کار چقدر سخت است.

سرمربی تیم ملی سابر ایران در خصوص عملکرد شاگردانش در بخش تیمی گفت: تمام بی‌خوابی‌های ما این بود تا در بوداپست چین را شکست دهیم، چون این دیدار حکم مرگ و زندگی را برای ما داشت. شش ماه پیش به چین باخته بودیم اما در مجارستان با همت و تلاش ستودنی بچه‌ها این تیم را بردیم. امتیاز قهرمانی جهان ضریب دو دارد و با ضربه سختی که به چینی‌ها وارد کردیم توانستیم فاصله امتیازی خودمان را با این تیم زیاد کنیم.

فخری در ادامه تصریح کرد: به هیچ عنوان اصلا فکر نمی‌کردیم در بوداپست با این تیم روبه‌رو شویم اما این اتفاق برخلاف پیش‌بینی که کرده بودیم رخ داد و اگر به این تیم می‌باختیم در آن صورت کسب سهمیه المپیک ما به خطر می‌افتاد، حتی با وجودی که ده امتیاز هم از این تیم در طول مسابقه عقب افتادیم اما برگشتی معجزه‌آسا به مسابقه داشتیم و بازی را بردیم. در بخش تیمی واقعا خوب بودیم. همیشه به منتقدان می‌گفتیم ما تلاش می‌کنیم و کشورهای دیگر هم تلاش خود را می‌کنند اما با این حال ببینید آنها چه امکاناتی دارند و ما با چه امکاناتی تمرینات‌مان را پشت سر می‌گذاریم.

وی در مورد عملکرد علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی اظهار داشت: پاکدامن در بخش تیمی خیلی به داد ما رسید و از این بابت از او ممنونم، هر چند که در بخش انفرادی با بدشانسی بزرگ مواجه شد و به نظرم حق علی خیلی بیشتر از اینها است و امیدوارم او هم صاحب مدال جهانی شود. رهبری هم برای اولین بار بود که در جمع ۳۲ نفر حضور داشت. فتوحی هم از نظر من واقعا خوب بود.

سرمربی تیم ملی سابر در مورد عدم حضور مسئولان فدراسیون شمشیربازی در فرودگاه برای استقبال از ملی‌پوشان گفت: از اتفاقی که برایمان رخ داد و مسئولان فدراسیون شمشیربازی به استقبال ما نیامدند واقعا دلمان شکست. حتما با خودشان گفته‌اند که ایران شانس چندانی برای کسب مدال ندارد و بهتر است خودشان تاکسی بگیرند و به خانه بروند تا ما به دردسر نیافتیم. مطمئنم اگر مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از زمان بازگشت ما آگاهی داشتند به فرودگاه می‌آمدند. با وجود این اتفاقات اما استقبال مردم در فرودگاه از مجتبی عابدینی بسیار شگفت‌انگیز بود.

فخری در پایان گفت: تمام تلاش ما بر این است تا در مسابقات گرندپری الجزایر که ۵ آذر برگزار می‌شود بتوانیم سهمیه حضورمان در المپیک توکیو را قطعی کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *