مجلس برای نوسازی تجهیزات آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی ورود کند/بیمه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای جدی گرفته شود

12:18 - 06 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۶۸۷۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: بیمه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از جمله مشکلات ما در این عرصه است.

مجلس برای نوسازی تجهیزات آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی ورود کند/بیمه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای جدی گرفته شودرضا گرزین، مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به فرسودگی تجهیزات و امکانات موسسات و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی، گفت: مجلس باید برای حل مشکل تجهیزات و امکانات مورد نیاز آموزشگاه‌های فنی و حرف‌ای و بروز رسانی آنها، اقدام کند.

گرزین با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و مهارتی ادامه داد: هر بنگاه اقتصادی برای ارائه آموزش الگو‌های نوین شغلی به کارمندان خود نیازمند یک کارگاه آموزشی است.

وی آموزش در کارگاه و صنعت را از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: ما در تلاش هستیم تا کارگاه‌های متعدد آموزشی را در کنار محیط‌های صنعتی راه اندازی و برگزار کنیم تا آموزش‌های لازم از طریق مدرسان متخصص به کارگران و کارمندان ارائه شود.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان تهران از وجود خلا‌های قانونی در این حوزه انتقاد کرد و گفت: بیمه آموزشگاه‌های آزاد از جمله مشکلات ما در این عرصه است.

گرزین افزود: در حال حاضر حدود ۱۱ هزار آموزشگاه‌های آزاد داریم که زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کار می‌کنند که بخشی از آن‌ها مشکل بیمه‌ای دارند.

وی با اشاره به فرسودگی تجهیزات و امکانات در بخش‌های دولتی عنوان کرد: برای پیش بینی بازار کار و ارائه آموزش در این خصوص نیازمند به روز رسانی تمام تجهیزات هستیم. از این رو مجلس باید ورود کند تا مشکل تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای بروز رسانی و حل شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *