رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اختلال در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی سبب پایمال شدن حقوق رانندگان شده / مردم به ثانیه شمار‌ها اعتماد ندارند

12:10 - 06 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۶۸۴۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس کمیته حمل و نقل شورا گفت: اختلال در تقاطعات به دلیل قطع برق و نقص در سیستم ثانیه شمار‌های چراغ‌های راهنمایی و رانندگی دو مشکلی است که سبب پایمال شدن حقوق رانندگان شده است.

اختلال در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی سبب پایمال شدن حقوق رانندگان شده / مردم به ثانیه شمار‌ها اعتماد ندارندبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، شهربانو امانی در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورا نسبت به اختلال در سیستم‌های چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تذکر داد.

امانی در خصوص اشکالات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گفت: اختلال در تقاطعات به دلیل قطع برق یکی از مواردی است که باید رسیدگی شود؛ چرا که در صورت قطع برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سطح معابری که دچار قطع برق شده نیز از کار می‌افتند، این موضوع علاوه بر ایجاد ترافیک شدید و گسترده در سطح معابر باعث افزایش تخلفات می‌شود.

وی ادامه داد: در دنیا برای رفع این مشکل از سیستم برق اضطراری یا انرژی خورشیدی یا جدا سازی برق چراغ‌های راهنمایی از برق شهری استفاده می‌شود و سوالی که در اذهان متبادر می‌شود، این است که چرا تاکنون تمامی تقاطعات یا حداقل تقاطع‌های اصلی به این سیستم مجهز نشدند.

رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا افزود: نقص در سیستم ثانیه شمار‌های چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز مشکل دیگری است که باید رفع شود.

امانی ادامه داد: نقص در سیستم ثانیه شمار‌ها سبب پایمال شدن گسترده حقوق برخی رانندگان در تقاطع‌های شهری می‌شود. بار‌ها دیده شده زمانی که رانندگان در حال عبور از تقاطع‌ها در حالت سبز هستند حدود ۱۵ یا ۲۰ ثانیه تا قرمز شدن چراغ فرصت است که ناگهان به محض رسیدن به تقاطع عدد ۱۵ به صفر تبدیل و چراغ قرمز می‌شود. در این حالت راننده مجبور به توقف ناگهانی در ابتدای تقاطع یا توقف بر روی خط سفید و محدوده غیر مجاز تقاطع می‌شود.

امانی گفت: در این حالت عملا رانندگان بدون ارتکاب به تخلف مشمول جریمه عبور از چراغ قرمز و ثبت تخلف از طریق دوربین‌های تعبیه شده در تقاطع می‌شوند.

وی تصریح کرد: این مساله علاوه بر پایمال شدن حقوق شهروندان باعث اختلال در وضعیت عبور و مرور و نظم شهری و همچنین افزایش تصادفات نیز می‌شود و شائبه‌ای را در بین شهروندان و رانندگان به وجود می‌آورد که شاید تعمدی در عدم اصلاح این نقص و اختلال چراغ‌های راهنمایی و رانندگی وجود داشته باشد.

امانی گفت: بنابراین در راستای اجرای ماده ۷۳ قانون شورا‌ها مراتب به شهردار تهران به عنوان تذکر اعلام می‌شود و امیدواریم با اصلاح موارد ذکر شده، شاهد بهبود در عملکرد تقاطعات باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *