انتقاد از زمان‌بر بودن روند دریافت مجوز برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها

9:43 - 19 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۶۵۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور گفت: فاصله زمانی ارائه درخواست برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها برای تشکل‌های دانشجویی تا بررسی و دریافت مجوز مذکور بسیار زمان بر بوده تا جایی که موجب می‌شود دانشجویان انگیزه زیادی برای این کار نداشته باشند.
میکائیل دیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: یکی از مشکلات کرسی‌های آزاد اندیشی سلیقه‌ای برخورد کردن سرپرست دانشگاه‌ها با مباحث طرح شده از سوی دانشجویان برای ارائه در این برنامه است.

وی با ابراز گلایه‌ از انکه روسای برخی از دانشگاه‌ها به اعضای حقیقی دانشگاه‌ها مجوز برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های مختلف را می‌دهند حتی در مواقعی مشاهده می‌شود این افراد با وجود داشتن گرایشات و مشکلات سیاسی می‌تواند مجوز دریافت کنند، ادامه داد: با این وجود به تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در چنین دانشگاه‌هایی مجوز داده نمی‌شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور با بیان این مطلب که تشکل‌ها در تمامی حوزه‌ها می‌توانند ورود پیدا کنند، تصریح کرد: با این وجود درخواست کرسی آزاد اندیشی در برخی از دانشگاه‌ها از سوی رئیس دانشگاه رد می‌شود.

دیانی با اشاره به اینکه تعداد زیادی کرسی آزاد اندیشی در سال گذشته تاکنون برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که روند دریافت مجوز بسیار طولانی و سخت گیرانه است. بر اساس قانون و آیین‌نامه کرسی آزاد اندیشی موضوع کرسی باید در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه و هیات نظاره‌گر بر دانشگاه مطرح بررسی می‌شود، اما با توجه به اینکه ریاست این شورا هم بر عهده رئیس دانشگاه است، پروسه تشکیل این جلسات و طرح موضوعات بسیار طولانی و زمان بر خواهد بود.


وی تصریح کرد: به طور معمول تشکل‌های دانشجویی که شناسنامه‌دار بوده و در چهارچوب گفتمان انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند به سختی می‌توانند مجوز برگزاری کرسی آزاد اندیشی را دریافت کنند، همچنین به نظر می‌رسد روسای دانشگاه هم علاقه‌ای به برگزار شدن کرسی آزاد اندیشی توسط تشکل‌ها ندارند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *