رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رصدخانه علمی آراء قضایی راه اندازی می‌شود

14:56 - 05 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۶۵۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون منابع انسانی دادگستری یزد گفت: از برنامه‌های مهم در دست اقدام تاسیس و راه اندازی رصدخانه علمی برای نقد آراء قضایی است.

رصدخانه علمی آراء قضایی راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حسین دهقانی معاون منابع انسانی دادگستری یزد ضمن اعلام راه اندازی رصدخانه علمی برای نقد آراء قضایی گفت: آراء قضایی باید اقناع اجتماعی را همراه و همسو با اقناع قضایی داشته باشد که این مسئله نقش مهمی در تنویر افکار عمومی نسبت به قوه قضاییه خواهد داشت.

وی تشکیل کمیته بررسی علل و عوامل نقض آراء قضایی را از برنامه‌های معاونت منابع انسانی برشمرد و گفت: نقض آراء یکی از مسائلی است که باید برای آن کار علمی دقیق صورت گیرد، علل و عوامل نقض آراء شناسایی و بر مبنای آن دوره‌های آموزشی و برنامه‌های خاص تدوین کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: اگر بتوان نقض آراء را به حداقل رساند بدون تردید بحث پیشگیری قضایی نیز بهتر و بیشتر محقق خواهد شد.

دهقانی، ارائه ایده‌ها و برنامه‌های پیشنهادی به معاونت منابع انسانی دادگستری را خواستار شد و ابراز داشت: ارائه ایده ها، پیشنهادات و نظرات و مشارکت در تدوین برنامه‌های آتی می‌تواند بر اثر گذاری برنامه‌ها و غنای آن بیافزاید.

معاون منابع انسانی دادگستری از کاهش ۱۰ درصدی نیروی انسانی از ستاد و تزریق به صف خبر داد و گفت: با هدف ارتقای سطح کیفی کار و خدمت به مردم مقرر شد ۱۰ درصد از نیرو‌های ستاد کاهش به صف بپیوندند که این کار در مهلت ۲۰ روزه در دادگستری انجام شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *