تعیین میزان نمک پنیرهای تولیدداخل/ کاهش 10 درصدی قند نوشابه‌ها

12:37 - 18 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۶۱۲
دکتر عبداللهی از کاهش میزان نمک پنیرهای تولید داخل و الزام تولید کنندگان نوشابه برای کاهش 15 درصدی قند نوشابه ها خبر داد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگویی خبری از رایزنی با شرکت‌های لبنی برای تولید پنیر کم نمک و کم چرب خبر داد و گفت: با رایزنی های انجام شده قرار شده که میزان نمک پنیرها از 4 درصد به 2 درصد کاهش یابد چراکه بعد از نان بیشترین منبع دریافت نمک روزانه توسط مردم جامعه پنیر است.

وی در ادامه از تلاش برای کاهش میزان قند نوشابه‌ها خبر داد و افزود: به دلیل ذائقه مردم ایران که بیشتر مزه شیرین را می پذیرند کارخانه‌های تولید کننده نوشابه، قند زیادی در نوشابه ها استفاده می‌کنند و همین امر باعث چاقی و اضافه وزن و دیابت می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه تا به حال میزان حداکثر مجاز قند نوشابه در کشور وجود نداشته عنوان کرد: میزان قند نوشابه‌ها در هر برندی متفاوت است ولی میانگین میزان قند استفاده شده بین 12 تا 14 درصد است که در طی رایزنی های انجام شده قرار شد که هر برندی میزان قند به کار برده شده در محصولات خود را 10 درصد کاهش دهد.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *