راهنمایی درست و خوب ارباب رجوع می‌تواند رضایتمندی آن‌ها را در پی داشته باشد/ نیرو‌های اداری دستگاه قضایی نقش موثر و فوق العاده‌ای در موفقیت قضات دارند

17:46 - 02 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۶۰۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم با تأکید بر ارائه رفتار و اخلاق خوب توسط کارکنان اداری دیوان عالی کشور، گفت: راهنمایی درست و خوب ارباب رجوع می‌تواند رضایتمندی را در پی داشته باشد.

دیوان عالی کشوربه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در مراسم تقدیر از کارکنان نمونه این دیوان اظهار داشت: در تشکیلات قضایی در دوره جدید یک نقطه عطفی برای یک حرکت جدید و تحولی آغاز شده است.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: این تحول قضایی در حقیقت یک رویکرد جدید در اقدامات قضایی و اعمال و رفتاری است که در سیستم قضایی انجام می‌شود و تجدیدنظر در برخی رفتار‌ها و کردار‌ها تحول جدیدی را در دستگاه قضایی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه موفقیت دستگاه قضایی تنها با قاضی نیست، ادامه داد: قاضی و پرسنل اداری مجموعه‌ای است که می‌تواند موفقیت دستگاه قضایی را در پی داشته باشد و نیرو‌های اداری دستگاه قضایی نقش موثر و فوق العاده‌ای در موفقیت قضات دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم با تاکید بر اینکه پرسنل اداری همواره باید مورد کرامت و عزت قرار گیرند، گفت: انتظاری که بنده از همکاران اداری دارم این است که با حرکت خود و رفتار خوب به ما کمک کنند تا بتوانیم در این مسیری که آغاز کرده‌ایم، موفق باشیم.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های مهم در دستگاه قضایی رضایتمندی مردم است، گفت: باید کاری را انجام دهیم که در جهت رضایتمندی مردم باشد؛ چراکه موفقیت ما نیز در گرو همین موضوع است. این رضایتمندی به چند شکل ایجاد می‌شود که اولین مورد آن راهنمایی درست است.

وی در ادامه تصریح کرد: مراجعینی که در دستگاه قضایی هستند بیش از قضات، بیشترین برخورد و مواجهه را با نیرو‌های اداری دارند؛ چرا که قاضی را در زمان خاصی می‌بینند لذا راهنمایی درست و خوب ارباب رجوع می‌تواند رضایتمندی را در پی داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم ادامه داد: البته اگر پاسخ موضوعی را نمی‌دانید ندهید و اگر می‌دانید مبهم حرف نزنید. اگر چیزی را بلد هستید روشن و شفاف با مردم صحبت کنید و بگویید و بدانید که دعای مردم را در پشت سر خواهد داشت.

وی با تأکید بر ارائه رفتار و اخلاق خوب توسط کارکنان اداری دیوان عالی کشور و با بیان اینکه استفاده از کلمات و عبارات خیلی مهم است، گفت: این موضوع می‌تواند سبب جذب طرف مورد نظر شود و رضایمندی وی را در پی داشته باشد.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه موفقیت و عزت دنیا در پیگیری کار مردم است، دیوان عالی کشور را یکی از مجموعه‌های وزین دستگاه قضایی دانست و گفت: قضات عالی‌رتبه و با تجربه و کارمندان خوب و با تجربه در این مجموعه در حال خدمت هستند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: پاسخگویی خوب پرسنل و در خدمت مردم بودن سبب حفظ وزانت دیوان عالی کشور می‌شود و من می‌خواهم این وزانت حفظ شود.

وی در ادامه با تأکید بر ارائه پیشنهادات و انتقادات از جانب کارکنان اداری دیوان عالی کشور بیان داشت: هر نظر و پیشنهادی که در جهت بهبود این دستگاه باشد، بیان کنید و بنده از هر سخنی که در جهت ارتقای دستگاه، رفع فساد و جلوگیری از خطا است از جان و دل پذیرا استقبال می‌کنم و نزد من محرمانه خواهد ماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم در ادامه با اشاره به شاخصه‌های کارمند نمونه اظهار کرد: نمونه واقعی کسی است که ایمان و تقوا دارد و تلاش وی در جهت رفع حوائج مردم است و تلاشش این است که برای کسی کاری انجام دهد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به انتصاب معاون برنامه ریزی و امور عمومی دیوان عالی کشور گفت: جناب رحیمیان به عنوان معاون برنامه ریزی و امور عمومی انتخاب شد که وی را می‌شناسید و در قوه قضاییه چهره آشنایی است.

در ادامه این نشست برخی از کارکنان اداری مسائل و مشکلات مربوط به حوزه کاری خود را مطرح کردند و رئیس دیوان عالی کشور به استماع اظهارات آن‌ها پرداخت.

در ادامه از مجید فرخ نظر، سیف الله قنبری، شاهپور صمدی، سید حیدر حسینی، محمدرضا نصیری، کامران مقدم، ابراهیم رستگار، رضا صیادی، ریحانه رحمانی، اعظم واحدی، ربابه رضایی، فرخنده تقی پور و معصومه نظری به عنوان کارکنان نمونه دیوان عالی کشور تقدیر به عمل آمد.

بیشتر ببنید:



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *