وزیر فعلی بهداشت می‌کوشد دولت الکترونیک در بخش سلامت تقویت شود

22:12 - 02 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۵۸۹۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید به دنبال برخط بودن تمام مکاتبات و مراودات و گردش مالی و مجوز‌ها در حوزه سلامت باشیم، گفت: وزیر فعلی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به دنبال شفاف‌سازی در امور است و خوشبختانه می‌کوشد تا دولت الکترونیک در بخش سلامت تقویت شود.
منابع حوزه سلامت باید کنترل شود/ باید ریسک مفاسد در حوزه درمان را بالا ببریماحمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، در ارزیابی خود پیرو مشکلات حوزه سلامت گفت: حوزه سلامت بسیار گسترده است و بخش عمده فعالیت آن در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بخش عمده‌ای از بودجه کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: طبیعتا با در نظر گرفتن تخصیص این بودجه باید شاهد مدیریتی قوی در این حوزه باشیم البته باید این بودجه به خوبی کنترل شود.

این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت سامان غذا و دارو به عنوان زیر مجموعه وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: گردش مالی سازمانی غذا و دارو، گردش مالی بسیار بالایی است بنابراین می‌تواند در این بخش مفاسدی رخ دهد و یا زد و بند و رانت‌هایی اتفاق بیفتد، اما آنچه که مهم است این که باید به سمتی حرکت کنیم تا ریسک این قبیل مفاسد را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه باید به دنبال برخط بودن تمام مکاتبات و مراودات و گردش مالی و مجوز‌ها در حوزه سلامت باشیم، گفت: وزیر فعلی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به دنبال شفاف‌سازی در امور است و خوشبختانه می‌کوشد تا دولت الکترونیک در بخش سلامت تقویت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهارداشت: مردم باید به همه فعل و انفعالات ، گردش مالی حوزه سلامت و غذا و دارو اشراف داشته باشند تا امکان سواستفادگری به حداقل برسد.

این نماینده مجلس بیان داشت: شفاف‌سازی در بخش سلامت باید به طور مرتب مورد بررسی قرار گیرد و نمی‌شود با یک جلسه این موضوع را ختم به خیر کرد و مجلس باید در این زمینه پیگیری مستمری داشته باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *