کشتی‌گیران انگیزه زیادی برای موفقیت در مسابقات جهانی دارند/ کاوه دخالتی در امور فنی تیم نوجوانان ندارد/ حضور دبیر در راس فدراسیون را مثبت می‌بینم

10:11 - 01 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۵۴۳۹
امیر توکلیان سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان گفت: کشتی‌گیران انگیزه زیادی برای موفقیت در این مسابقات دارند تا بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند.

امیر توکلیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص آخرین وضعیت اعضای تیم کشتی نوجوانان ایران، اظهار داشت: کمتر از یک هفته تا برگزاری رقابت‌های نوجوانان جهان زمان باقی است و کشتی‌گیران انگیزه زیادی برای موفقیت در این مسابقات دارند. تمام اصول حرفه‌ای جهت آماده‌سازی بچه‌ها را رعایت کرده‌ایم و علی‌رغم اینکه تیم بسیار کم تجربه‌ای داریم و برخی از کشتی‌گیران مصدوم هستند، اما مصمم هستیم در رقابت‌های جهانی بهترین نتایج را کسب کرده و دل مردم را شاد کنیم.

وی ادامه داد: در رقابت‌های جهانی کار سختی خواهیم داشت. تیم‌های روسیه، آمریکا، گرجستان، آذربایجان، ژاپن و سایر کشور‌های صاحب‌نام سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در کشتی داشته‌اند و شرایط خوبی در رقابت‌های جهانی خواهند داشت. ما هم وظایف خود را انجام داده‌ایم و علاوه بر مسائل فنی و آماده‌سازی به آنالیز رقبا هم پرداخته‌ایم و در همین راستا فیلم مسابقات اروپایی را تهیه کرده و همراه با ملی‌پوشان بار‌ها تماشا کرده‌ایم و نقاط ضعف و قوت حریفان را شناسایی کرده‌ایم.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان تصریح کرد: با قهرمانی در رقابت‌های آسیایی، اعضای تیم به این خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند در مسابقات جهانی هم روی سکو بروند. ملی‌پوشان تجربه چندانی ندارند و رقابت‌های جهانی برای برخی از ملی‌پوشان اولین تجربه برون مرزی به حساب می‌آید. از طرفی فاصله رقابت‌های آسیایی و جهانی بسیار کم است و همین موضوع مشکلاتی را برای تیم به وجود آورده است، اما تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا کشتی‌گیران را در بهترین فرم بدنی به روی تشک مبارزه بفرستیم.

توکلیان در خصوص نقش محسن کاوه به عنوان مدیر تیم‌های ملی و ارتباطش با استعفای علیرضا رضایی از سرمربیگری تیم‌ امید، اظهار داشت: شرایط تیم نوجوانان با تیم امید متفاوت است و من از طرف خودم این موضوع را می‌گویم که کاوه در کار‌های من دخالتی نداشته است. محسن کاوه تاکنون هیچ کاری که دخالت در کار سرمربی باشد را انجام نداده است و تعامل بسیار خوبی بین ما وجود دارد. کاوه یک مربی شناخته شده است و زمانی که خودم کشتی می‌گرفتم در اردو‌های تیم‌ملی زیر نظر او تمرین کرده و در رقابت‌های جهانی با هدایت او به روی تشک رفته‌ام.

سرمربی تیم‌ کشتی نوجوانان در خصوص انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون خاطرنشان کرد: حضور علیرضا دبیر در راس فدراسیون را مثبت می‌بینم و امیدوارم اتفاقات خوبی برای کشتی رقم بخورد. بالاخره او از جنس کشتی است و می‌تواند برای کشتی مثمرثمر باشد. پس از مراسم معارفه علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون، او از تمرین بازدید کرد و در خصوص نوجوانان حرف‌های امیدوار کننده‌ای را به زبان آورد. دبیر گفت برای کشتی‌گیران این رده‌سنی برنامه دارد و به آنها اهمیت می‌دهد. کشتی‌گیران نوجوان نیاز به توجه و حمایت دارند و مسئولان باید به آنها نگاه ویژه‌ای داشته باشند. توجه به نوجوانان سرمایه‌گذاری روی ورزش است و آینده کشتی را تضمین می‌کند و خوشحالم که دبیر حساسیت در این رده سنی را درک می‌کند و امیدوارم که به صحبت‌هایش در این زمینه جامه عمل بپوشاند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *