جزئیات ۱۳ مصوبه جدید برای کاهش رسوب کالا اعلام شد

12:24 - 30 تير 1398
کد خبر: ۵۳۴۹۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران جزئیات ۱۳ بند مصوبه جدید برای کاهش رسوب کالا در بنادر و تسهیل تجارت را تشریح کرد.

جزئیات ۱۳ مصوبه جدید برای کاهش رسوب کالا اعلام شدبه گزارش گروه اقتصاد ، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به بازدید اخیر وزیر اقتصاد و هیات همراه از بندر شهید رجایی گفت: در نتیجه این بازدید تفاهم‌نامه‌ای ۱۳ بندی بین گمرک، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش رسوب کالا در بنادر تصویب شد.

وی درباره ۱۳ مصوبه جدید توضیح داد: اولین بند به ترانزیت خارجی کالا از گمرکات مرزی به مقصد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مربوط می‌شود. بر این اساس ترانزیت کالا‌های گروه ۴ به مقاصد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ممنوع است و ترانزیت کالا‌های غیر گروه ۴ در صورتی که جزو ردیف تعرفه‌های معاف از ثبت سفارش موضوع تصویب‌نامه ۱۱۸۸۷۵ تاریخ ۱۱ آذر ۹۷ باشند، به مقاصد فوق نیاز به هیچ ثبت سفارشی ندارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس، ترانزیت کالا‌های غیر گروه ۴ در صورتی که کالا جزو ردیف تعرفه‌های معاف از ثبت سفارش نباشد، ثبت سفارش از نوع ورود به مناطق ویژه و آزاد یا سرزمین اصلی کافی است و نیاز به ثبت سفارش از نوع دیگری ندارد. ارونقی اعلام کرد: بر اساس بند دوم ترانزیت داخلی کالا به مقصد سایر گمرکات، نیاز به ثبت سفارش سرزمین اصلی دارد.

وی درباره سومین بند مصوبه توضیح داد: برای تسهیل ثبت سفارش ورود مواد اولیه و واسطه‌ای با منشا ارز حاصل از صادرات، مقرر شد سقف و سابقه برای بازرگانان متقاضی واردات مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید در نظر گرفته نشود. همچنین الزام به قرارداد با واحد تولیدی ضرورت ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *