استخراج نتایج نهایی پیمایش کشوری شیوع آسم تا ماه آینده/ تهیه دستورالعمل تشخیص، مراقبت و درمان ویژه پزشکان

8:46 - 18 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۴۵۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت از استخراج نتایج پیمایش کشوری تعیین میزان شیوع آسم تا ماه آینده خبر داد و گفت: نتایج به دست آمده میزان شیوع علائم این بیمار را در کودکان و بزرگسالان همچنین شرایط آنها را مشخص خواهد کرد.
استخراج نتایج نهایی پیمایش کشوری شیوع آسم تا ماه آینده/ تهیه دستورالعمل تشخیص، مراقبت و درمان ویژه پزشکانمهدی نجمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره پیمایش تعیین میزان شیوع آسم در کشور اظهار کرد: این پیمایش برای نخستین بار به صورت سراسری اجرایی شده است که در آن تمامی اقشار جامعه مورد بررسی قرار گرفتند، به طوری که می‌توان گفت در این پیمایش افراد را بر اساس دو الگوی استاندارد بین المللی تحت پوشش قرار داده‌ایم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که پرسش‌نامه‌هایی با توجه به شاخص های این دو الگو طراحی و تدوین همچنین میان جامعه هدف توزیع شد، افزود: اقدامات لازم در این زمینه مطابق با برنامه ریزی‌های صورت گرفته انجام شده است، در حال حاضر مشغول جمع آوری داده‌ها هستیم که از پرسش‌نامه های استخراج می‌شود.

رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت از استخراج نتایج پیمایش کشوری تعیین میزان شیوع آسم تا ماه آینده خبر داد و گفت:  نتایج به دست آمده میزان شیوع علائم آسم در کودکان و بزرگسالان همچنین شرایط آنها رامشخص خواهد کرد.

نجمی تصریح کردک استخراج نتایج کسب شده از این پیمایش به مسئولان بهداشت و درمان کشور کمک خواهد کرد تا برای پیشگیری و درمان بیماران تدابیر و برنامه‌های لازم را تدوین و در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان این مطلب که کنترل این بیماری به تنهایی توسط وزارت بهداشت امکان پذیر نیست، ادامه داد: البته وزارت بهداشت برنامه راهبردی برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی در یک دوره پنج ساله طراحی کرده است، اما واقعیت این است که موفقیت در این اقدامم نیاز به مشارکت تمام اقشار در جامعه دارد.

رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت همچنین به بار اقتصادی که این بیماری به طور سالانه در کشورها به افراد تحمیل می‌کند اشاره کرد و گفت: هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم ابتلا به آسم به طور متوسط سالانه 14 میلیون ریال برآورد می‌شود، که این رقم در بزرگسالان به 18 میلیون ریال در سال نیز می‌رسد. به طور کلی می‌توان گفت که این عارضه سالانه 80 هزار میلیارد ریال هزینه به کشور تحمیل می‌کند.

نجمی خاطرنشان کرد: این در حالی است که تنها 10 درصد بیماران به آسم شدید مبتلا بوده و با درمان آن قادر خواهند بود بخش زیادی از این هزینه‌ها را کاهش دهند. این در حالی است که اگر بیماری آسم کنترل نشود هزینه آن 21 میلون ریال برای هر فرد در سال نیز برآورد می‌شود.

وی در خاتمه نجمی با اشاره به اینکه دستورالعملی برای تشخیص، مراقبت و درمان اسم ویژه پزشکان و همه سطوح خدمات درمانی و طراحی در کشور شده است، اظهار کرد: دستوالعمل مذکور طی یک تا دو ماه آینده در کشور اجرایی خواهد شد.





برچسب ها: شیوع آسم نجمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *