خروج امارات از جنگ یمن شکست دیگری برای ائتلاف سعودی

9:59 - 29 تير 1398
کد خبر: ۵۳۴۵۲۷
پایگاه امریکن کانزرویتیو در گزارشی به ابعاد دیگری از خروج امارات از جنگ یمن پرداخته و می‌نویسد اگرچه این خروج نشان از پایان کامل مداخله در یمن ندارد، اما نشان دهنده این است ائتلاف عربستان در باتلاقی گرفتار شده که قادر به خروج از آن نیست.

خروج امارات از یمن/ ادامه شکست‌های ائتلاف عربستان دربه گزارش گروه بین الملل ؛ امریکن کانزرویتیو در گزارشی می‎نویسد: امارات روند خارج کردن بخشی از نیرو‌های خود از یمن را آغاز کرده است؛ این اقدام به معنای پایان مداخه این کشور در یمن نیست، اما ارائه دهنده شکست دیگری برای ائتلاف سعودی است.

نیویوروک تایمز چندی پیش گزارش داد که «محمد بن سلمان» از آمریکا درخواست کرده تا حضور خود را در این جنگ برای جبران خلاء ناشی از خروج امارات افزایش دهد. کنگره افزایش حضور آمریکا در جنگی که پیش از این رأی به پایان حضور واشنگتن در آن داده را تصویب نخواهد کرد.

امریکن کانزرویتیو ضمن اشاره به اقدام دونالد ترامپ مبنی بر وتو کردن قطعنامه پایان حمایت از ائتلاف عربستان نوشت که این اقدام می‌تواند به معنای آن باشد که ترامپ در تلاش است تا دخالت غیرقانونی آمریکا در این جنگ را افزایش دهد.

این گزارش می‌گوید: اقدام مسئولانه برای آمریکا آن است که از تضعیف شدن ائتلاف عربستان بهره ببرد و از اهرم فشار خود علیه عربستان برای ایجاد صلحی فراگیر در یمن استفاده کند. ما می‌دانیم که ترامپ این کار را نخواهد کرد، اما این تنها اقدامی است که بخش عمده‌ای از جنگ را به پایان می‌رساند. جنگ برای یمن آثار فاجعه‌باری در پی داشته است، اما علاوه بر این برای امنیت عربستان سعودی نیز وحشتناک بوده است. پایان دادن ریاض به این کمپین در یمن بهترین راه برای جلوگیری از حملات پهپادی و موشکی یمنی‌ها به داخل عربستان است.

نگارنده می‌افزاید: هرچه زمان خلاصی یافتن عربستان از این آشفتگی مدت بیشتری به طول انجامد، اوضاع برای آن‌ها وخیم‌تر خواهد بود.

این گزارش در بخش دیگری به شعله‌ورتر کردن جنگ یمن از سوی آمریکا اشاره کرده و می‎نویسد: این مایه تاسف است که دولت (آمریکا) همواره در حال ارسال یک سیگنال اشتباه بوده است؛ پمپئو پیش از این عربستان را تشویق به ادامه این جنگ کرده است.

امریکن کانزرویتیو در پایان می‌نویسد: بیش از ۴ سال از ورود ائتلاف عربستان به جنگ یمن می‌گذرد، اما آن‌ها به هیچ یک از اهداف مطرح شده خود دست نیافته‌ و توانسته‌اند نیرو‌های یمنی را متوقف کنند. خروج از یک جنگ شکست خورده برای محمد بن سلمان شرمناک خواهد بود، اما ماندن در باتلاق افتخارات گمراه کننده به مراتب تحقیر‌آمیزتر و ویرانگرتر است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *