اولویت اعطای وام 80 میلیونی مسکن با سپرده‌گذاران است/ قشر متوسط جامعه توانایی بازپرداخت وام را دارد

13:35 - 17 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۴۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: مدیر علمی طرح جامع مسکن با بیان اینکه برای دریافت وام 80 میلیونی اولویت با افرادی است که سپرده‌گذاری کرده‌اند، گفت: افرادی که در حال حاضر سپرده‌گذاری کنند تا سال آینده وام دریافت می کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، فردین یزدانی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه وام 80 میلیونی برای قشر متوسط جامعه در نظر گرفته شده است، افزود: اینکه گفته می شود افراد توان بازپرداخت وام 80 میلیونی مسکن را ندارند قابل توجیه نیست زیرا گروه های متوسط جامعه از عهده بازپرداخت این وام بر می آیند.

وی در خصوص طرح جامع مسکن نیز گفت: طرح جامع مسکن بر مبنای آسیب‌شناسی پنج دهه برنامه‌ریزی مسکن در کشور بوده است که این آسیب‌شناسی درس‌های زیادی برای گروه تدوین طرح جامع مسکن به همراه داشت.

مدیر علمی طرح جامع مسکن با اشاره به شرایط متلاطم اقتصادی کشور ادامه داد: به همین دلیل طرحی که تدوین شده برنامه‌ای شناور است تا بتوان در طولانی‌ مدت برنامه‌های آن را عملی کرد.

یزدانی طراحی نظام پایش اجرای طرح جامع مسکن را از نقاط قوت این طرح دانست و گفت: در مرحله تدوین طرح جامع، مسئولان وزارت راه و شهرسازی را از مشکلات اقتصادی موجود جامعه و مشکلات احتمالی در آینده آگاه کردیم تا در شناور بودن این طرح ما را همراهی کنند.

 وی افزود: ضمن اینکه در مطالعات طرح جامع، شرایط خاص مناطق مختلف کشور، وضعیت اقتصادی خانوارهای کم‌درآمد و سکونتگاه‌های غیر رسمی بررسی و لحاظ شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *