هتل فرشته پاسارگاد 24 طبقه مازاد دارد/ صدور جواز 7 ساله برای این پروژه

13:18 - 17 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۴۱۷
خبرگزاری میزان: مسئول واحد بازرسی گودبرداری سازمان نظام مهندسی تهران با بیان این که هتل فرشته پاسارگاد واقع در الهیه تهران 24 طبقه مازاد دارد، گفت: در حالی که جواز صادر شده برای تمام پروژه ها چهار ساله است جواز صادر شده برای این پروژه هفت ساله است.
هتل فرشته پاسارگاد 24 طبقه مازاد دارد/ صدور جواز 7 ساله برای این پروژهحمید رضا خوش دل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به این که هتل فرشته پاسارگاد واقع در خیابان الهیه تهران با تاییدیه شورای اسلامی شهر تهران جواز 44 طبقه را دریافت کرده است، عنوان کرد: با این وجود قرار است برای این پروژه جواز 57 طبقه صادر شود.

وی با بیان این که محاسبات طراحی سازه این پروژه نیز بر اساس 57 طبقه است، عنوان کرد: بدین معنی که از همان ابتدا قرار بوده پروژه در همین تعداد طبقات ساخته شود.


خوشدل با بیان این که در حال حاضر مالک درگیر مذاکره با شورای شهر و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است تا بتوانند مجوز افزایش تعداد طبقات از 44 طبقه به 57 طبقه را دریافت کند، خاطرنشان کرد:
مساحت زمین این پروژه  4 هزار و 574 متر است و مساحت کل بنای فعلی برابر با 106 هزار و 600 متر است. لذا در شرایط فعلی که شامل 44 طبقه می‌شود، 24 طبقه مازاد بر استاندارد اجازه ساخت صادر شده است.

مسئول واحد بازرسی گودبرداری سازمان نظام مهندسی تهران با بیان این که یک طرف گود حفاری شده برای این پروژه 75 متر است، عنوان کرد: اما طرف دیگر آن برابر با 45 متر است. با کسر دو عدد به عدد بزرگی برای شیب این گود دست می یابیم. البته سطح اشغال این زمین نیز زیاد است.


وی در خصوص شرایط استاندارد این گود اظهار کرد: نمی توان از اجباری که شرایط زمین تحمیل می کند، گذشت. تنها با توجه به شرایط زمین می توان پایدارسازی را انجام داد.


خوشدل با ابراز تاسف از این که در کشور ما هنوز استاندارد مشخصی در خصوص سقف و کف مجاز شیب در گوبرداری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای پایدار سازی گودها همچنان آیین نامه راه های آمریکا در کشور اجرا می شود.


وی افزود: خوشبختانه زمین این پروژه به واسطه شرایط ژئوتکنیکی زمین خوبی بود. در نتیجه خطرات اجرای پروژه بسیار کاهش می‌یابد.


مسئول واحد بازرسی گودبرداری سازمان نظام مهندسی تهران در خصوص ایمن بودن گود این پرژه با تاکید بر این که سازمان نظام مهندسی مسول تایید ایمنی گود نیست، عنوان کرد: سازمان تنها عملکرد محاسب، ناظر و مجری پروژه را بررسی می کند.در بررسی عملکرد مهندس محاسب مشکلات فنی را اعلام کرده ایم و آنها نیز نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرده اند.


خوشدل با ابراز تعجب از این که جواز صادر شده برای این پروژه هفت ساله است، گفت: این در حالی است که تاکنون مدت زمان یک جواز بیش از چهار سال نبوده است.


وی با بیان این که شرایط صدور پروانه به شهرداری بستگی دارد، گفت: با این وجود کافیست نگاهی به خیابان جنب این پروژه انداخت، خیابانی کم عرض که مشخص نیست چگونه می خواهد پاسخگوی ترافیک آن محدوده باشد.


مسئول واحد بازرسی گودبرداری سازمان نظام مهندسی تهران در پایان عنوان کرد: این برای ما نیز جای سئوال است که در این شرایط چرا شهرداری چنین مجوزی برای ساخت این هتل با این وسعت داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *