رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیدار رحمانی فضلی با رئیس جمهور تاجیکستان

18:12 - 15 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۱۵۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر کشور که برای شرکت در اجلاس وزیران کشور عضو سازمان همکاری شانگهای به دوشنبه سفر کرده است، با رئیس جمهور تاجیکستان امام علی رحمان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش ، رحمانی فضلی روز جمعه در دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور اسلامی ایران ، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور هم ریشه و هم فرهنگ بیش از پیش گسترش یافته و کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با همکاری یکدیگر بر بحرانهای اخیر غلبه یابند.
 
امام علی رحمان نیز در این دیدار از رشد همکاری های میان وزارت کشور جمهوری تاجیکستان و وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، که طی ده سال اخیر گسترش بیشتری یافته است و هم اکنون در سطح بالا و موثری قرار دارد اظهار رضایت کرده و ابراز امیدواری کرد که با عقد قراردادهای همکاری در زمینه مبارزه مشترک با جنایت کاری برای تطبیق عملی سند های امضاءشده تلاش بیشتری به عمل آید.
 
رئیس جمهور تاجیکستان همچنین خواهان رشد همکاری سه جانبه بین تاجیکستان، ایران و افغانستان در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرائی و نظارت بر قاچاق مواد مخدر شد.

سپس مذاکرات وزیر کشور ایران و رئیس جمهور تاجیکستان بدون حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی به مدت بیش از یک ساعت ادامه یافت.

رحمانی فضلی پس از پایان مذاکرات در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: بنده حامل سلام رئیس جمهور ایران به امامعلی رحمان بودم و از ایشان دعوت شده بود که به ایران تشریف بیاورند و این دعوت را تجدید کردیم و قول دادند که در اسرع زمان بتوانند این سفر را انجام دهند.

وی ادامه داد: طی سفری که قبلا به تاجیکستان داشتم و همچنین بازدیدی که همتای محترم تاجیک بنده از ایران انجام دادند و طبق تفاهمنامه‌ای که 2 وزارت کشور با هم به امضا رساندند، آمادگی متقابل برای همکاری در زمینه آموزش نیروی انتظامی، تبادل اطلاعات و اخبار، انجام اقدامات مشترک و مبارزه با مواد مخدر و مسائل مرزبانی وجود دارد.

وی ادامه داد، این موضوعات را نیز نزد رئیس جمهور محترم تاجیکستان مطرح کردیم و ایشان نیز تاکید داشتند که وزارت‌خانه‌های کشور تاجیکستان و ایران در چارچوب همکاری‌های 2 کشور که به قول مقام معظم رهبری به هم قوم و خویشند، فعالیت‌های خود را ارتقاء بدهند تا بتوانیم از تجربیات هم استفاده‌های بهتری داشته باشیم.

رحمانی فضلی نشست وزرای کشور سازمان همکاری‌های شانگهای در دوشنبه را مفید عنوان کرد و افزود: در این نشست مسائل همکاری‌های امنیتی بین کشورهای عضو در زمینه مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری، جدایی‌طلبی و قاچاق مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امید است که چنین نشست‌هایی به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم با طاعون داعش، وحشت‌افکنی و تندروی مبارزه کنیم و برای مردم این کشورها صلح و امنیت را به ارمغان بیاوریم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *