تبیین مفاهیم عالیه بیانیه گام دوم انقلاب، با دانشجو معلمان از وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان است

10:06 - 15 تير 1398
کد خبر: ۵۳۰۸۱۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
کچوئیان، تبیین مفاهیم عالیه بیانیه گام دوم انقلاب، با دانشجو معلمان و تعمق و بسط و گسترش مفاهیم کلیدی درج شده در این بیانیه را از جمله مسئولیت‌ها و وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان برشمرد.

به گزارش گروه جامعه ، رضا کچوئیان، رئیس کارگروه نظارت و ارزیابی بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان، در نخستین نشست این کارگروه در مکان دفتر این معاونت، صادر شدن بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی را دمیده شدن روحی دوباره در کالبد آحاد مردم دانست و بر نهادینه و جاری و ساری شدن این بیانیه بر قلب و جان جامعه، خصوصا دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

وی، گفتمان سازی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب را نخستین اقدام در راستای تحقق این بیانیه ارزشمند دانست و با اشاره به فراز و فرود‌های ۴۰ سال گذشته توجه به سرفصل‌های کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب را رمز دستیابی به موفقیت‌ها و فتح قله‌های دانش و ترقی و امید آفرینی در سطح جامعه، خصوصا مراکز دانشگاهی ذکر کرد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، مردم ایران اسلامی را به عنوان مردمی مؤمن، انقلابی و ولایت مدار معرفی، و از نوع ارتباطات، حرکت سازماندهی شده و بهره مندی از ظرفیت‌های موجود در مراکز دانشگاه فرهنگیان، به عنوان گامی مهم برای نقش آفرینی جوانان دانشجو در مسیر انقلاب یاد کرد.

این مقام مسئول، بهره مندی از تجربیات گام اول انقلاب و درس گرفتن از شکست‌ها و تمرکز بر موفقیت‌ها را مهم خواند و ادامه داد: این تجربیات ارزان به دست نیامده اند باید با پاس داشتن آن ها، حتی از تجربیات شکست خورده خود به عنوان پل موفقیت بهره برد.

کچوئیان، از اندیشه و ذکر خدا به عنوان دو بال برای رسیدن به عالی‌ترین جایگاه یاد کرد و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) خطاب به جوانان آرمان خواه و خستگی ناپذیر تصریح کرد: گام دوم انقلاب، عمدتا بر عهده جوانان مومن و انقلابی است.

وی همچنین، آماده کردن جوانان، خصوصا بانوان پرتوان کشور برای ورود به عرصه‌های مدیریتی از جمله اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست. چرا که حرکت به سمت بالندگی و فتح قله‌های علم و دانش، اقتصاد و فرهنگ کشور با مسئولیت پذیری جوانان، مهیا خواهد شد.

استاد دانشگاه، بر نگاه حاکمیتی آرمان گرایایی و درعین حال واقع بینانه بر این بیانیه تاکید و با لازم و ضروری برشمردن تبیین مفاهیم عالیه بیانیه در جمع دانشجو معلمان، تعمق و بسط و گسترش مفاهیم کلیدی درج شده در بیانیه را از جمله مسئولیت‌ها و وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان برشمرد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، شعار‌های انقلاب، نظریه نظام انقلابی، برکات و پیامدها، مدیریت جهادی، راهبرد‌ها و ویژگی‌ها را از جمله گام‌های نخستین انقلاب در سیر زمان برشمرد و اظهار داشت: سبک زندگی، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن از توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در گام دوم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان در ادامه، با استناد بر فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب، بهره برداری از ظرفیت‌های استفاده نشده، خودسازی، جامعه پردازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی را به عنوان چشم انداز گام دوم انقلاب اعلام و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری، در بیانیه گام دوم انقلاب در قالب ۳۴ گزاره در دانشگاه فرهنگیان، احصاء شده است.

وی تصریح کرد: گزاره‌های احصاء شده، توسط شش معاونت این دانشگاه، متناسب با پیش برنامه‌های اجرایی، واحد مجری، استراتژی ها، راهکارها، بازه زمانی و هزینه‌های مترتب در نظر گرفته شده، اجرا خواهد شد.

کچوئیان تاکید کرد: گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص گزاره‌های احصاء شده بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان، تیر ماه سال جاری در اجلاس مدیران این دانشگاه، ارائه خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *