رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش جمعیت کیفری در شهرستان راور/ تشکیل تیم مشاور در دادگاه رسیدگی کننده به جرائم اطفال

15:28 - 13 تير 1398
کد خبر: ۵۳۰۵۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سنجری گفت: به دنبال اجرایی شدن سیاست‌های قوه قضائیه در راستای کاهش جمعیت کیفری واستفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، جمعیت کیفری در این حوزه قضایی در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۶ کاهش خوبی داشته است.

کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس/ تشکیل تیم مشاور در دادگاه رسیدگی کننده به جرائم اطفالبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمد سنجری از کاهش میزان جرائم در راور خبر داد و گفت: عرق مذهبی حاکم بر راور و فعالیت همه جانبه شورای پیشگیری از وقوع جرم در تعامل با دیگر دستگاه‌ها توانسته است میزان جرائم را نسبتا کاهش دهد .


وی افزود: بیکاری و معضلات اقتصادی موجود در این حوزه قضایی تاثیر به سزایی درارتکاب جرم دارد و امیدواریم با تاسی به فرمایش مقام معظم رهبری فعالیت معادن و دیگر واحد‌های صنعتی افزایش یابد و با رونق تولید و رفع معضل بیکاری میزان ارتکاب جرم در این حوزه قضایی به حداقل برسد.


سنجری افزایش ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی و نیز افزایش ثبت نام درسامانه ثنا را در راستای رسیدگی الکترونیک از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته این حوزه قضایی دانست.


رئیس دادگستری راور با بیان این مطلب که با همت و تلاش کلیه کارکنان قضایی و اداری در سال گذشته توانستیم در بسیاری موارد رتبه اول عملکرد را در سطح استان کسب کنیم، بیان داشت: در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته درصد قبال توجهی از میزان ورودی پرونده‌ها به دادگستری راور کم شده است.


وی گفت: با اقدامات صورت گرفته از جمله فعالیت شورای سازشی و ارجاع پرونده‌های طلاق به مراکز مشاوره آمار ثبت طلاق در سال گذشته سیر نزولی داشته است.


رئیس دادگستری راور همچنین از تشکیل تیم مشاور در دادگاه رسیدگی کننده به جرائم اطفال و تجهیز اتاق مشاورین اطفال در سال گذشته خبر داد و گفت: کودکان حساس‌ترین و آسیب پذیر‌ترین قشر اجتماع هستند و اگر متناسب با روحیات و اقتضای سن با آنان برخورد نشود خروجی خوبی را شاهد نخواهیم بود.


وی ضمن تشکر از همکاران قضایی و اداری و نیز کلیه مسئولین ادارات شهرستان راور بیان داشت: امیدواریم با همت و تعامل همه جانبه و حمایت از تولیدات بومی گام‌های مهمتر و اساسی تری در راستای تحقق اهداف قوه قضائیه برداشته شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *