همه کشورها باید در مبارزه علیه تروریسم مشارکت کنند

12:14 - 14 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۰۴۵
خبرگزاری میزان: نخست وزیر تونس که به بروکسل پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا سفر کرده است، گفت: برای مقابله و مبارزه علیه تروریسم باید همه کشورهای مشارکت کنند.
به گزارش سرویس بین الملل ، " حبیب صید" که در گفت وگو با شبکه خبری یورو نیوز شرکت کرده بود، در پاسخ به این سئوال که پیامتان برای اروپایی ها چیست؟ افزود: به اروپایی ها می گویم که مشکل تروریسم که همه را نگران کرده است و نمی تواند از راهی جز همکاری چند ملیتی حل شود.

وی که در جریان اولین سفر رسمی خود به بروکسل، با نمایندگان مجلس و مسئولان اروپایی و بلژیکی دیدار کرد، اظهار داشت: برای مقابله با ترویسم باید همه کشورها مشارکت کنند تا این پدیده نابود شود.

حبیب صید ادامه داد: طرحی را بر اساس اقدام دولتی علیه تروریسم به اجرا گذاشتیم. چندین عملیات با موفقیت انجام شد. اما مهمترین امر در مبارزه علیه تروریسم همکاری بین دولت تونس و کشورهای همسایه و کشورهای اتحادیه اروپا است. این همکاری نزدیک در زمینه مبارزه با تروریسم در حال انجام شدن است.»

یورو نیوز سپس این سئوال را مطرح کرد که  از همکاری با کشورهای نزدیک به تونس سخن گفتید. فکر می کنید که واقعا نیروهای امنیتی تونس به خوبی برای مبارزه با تروریسم مجهزند؟ و حبیب صید پاسخ داد: ارتش ملی و نیروهای انتظامی ما با کمبود تجهییزات نظامی مواجه هستند. در مذاکرات کنونی خودمان با اتحادیه اروپا ما به شکل اساسی این موضوع را مطرح کردیم و تجهیز ارتش ما یکی از عناصر اصلی در همکاری ما با یکدیگر است.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *