وحدت؛ شرط موفقیت نیرو‌های انقلابی/ آمریکا جرثومه فساد و مرکز فعالیت‌های ضد بشری است/ اصرار بر اصلاح قانون انتخابات/ «سکولار کردن دین» یکی از ویژگی‌های اسلام آمریکایی است

7:03 - 14 تير 1398
کد خبر: ۵۳۰۲۷۴
حوزه سیاست داخلی و انتخابات در طول هفته جاری اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.
سیاست داخلی و انتخابات در هفته‌ای که گذشتبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حوزه سیاست داخلی و انتخابات در طول هفته جاری اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

دومین اجلاس مسئولان و مدیران مدارس علمیه تهران برگزار می‌شود
مدیر حوزه علمیه تهران گفت: دومین اجلاسیه مشترک مسئولان، مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی حوزه علمیه استان تهران، سه شنبه ۱۱ تیرماه در احمدآباد شهرستان دماوند برگزار خواهد شد.

حداد عادل: شرط موفقیت نیرو‌های متدین و انقلابی «وحدت» است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرط موفقیت نیرو‌های متدین و انقلابی را وحدت دانست و گفت: تلاش برای بسیج اجتماعی و داشتن گفتمان مناسب نیز باید مدنظر قرار گیرد.

جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در وزارت کشور برگزار می شود
دبیر ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: جلسه بیست و هشتم ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، فردا دهم تیر ماه در محل وزارت کشور برگزار می‌شود.

تعداد پناهندگان در جهان به بیش از ۷۰ میلیون نفر رسیده است
 نماینده کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت: تعداد افرادی که مجبور شدند خانه کاشانه خانوار و کسب و کار خود را رها کنند امروزه به بیش از ۷۰ میلیون نفر رسیده است.

مشکلی درخصوص واردات کالا وجود ندارد
 رحمانی فضلی گفت: گزارشی در خصوص رسوب گذاری کالا‌ها در بنادر داشتیم که این موضوع نشان می‌دهد در واردات کالا اعم از واسطه‌ای، سرمایه‌ای و اساسی مشکلی نداریم.

ایران طبق حقوق بین‌الملل حق دارد از آمریکا پیرو تجاوز هوایی به کشورمان شکایت کند
 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انهدام پهپاد پیشرفته آمریکایی نشان داد، معادلات اقتدار باز دارنده دفاعی به نفع ایران تغییر کرده است، گفت: از لحاظ منطق حقوق بین الملل و قوانین فرامنطقه‌ای، حق شکایت برای ایران محفوظ است که خوشبختانه این اقدام هم صورت گرفته است.

آیت‌الله تسخیری: آمریکا جرثومه فساد و مرکز فعالیت‌های ضد بشری است
 مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با بیان اینکه آمریکا جرثومه فساد و مرکز فعالیت‌های ضد بشری است، گفت: یکی از نکات تاریخ آمریکا همین تائید کامل رژیم کودک کش صهیونیستی است و آن‌ها چشم بسته موید این رژیم و جنایاتش هستند.

نام فرودگاه بندرعباس با حضور رئیس مجلس به «فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵» تغییر کرد
همزمان با سی و یکمین سالگرد شهدای ۱۲ تیر، فرودگاه بندرعباس امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی به فرودگاه شهدای پروزا ۶۵۵ تغییر نام یافت.

آیت‌الله نوری‌همدانی: آمریکا تا کنون بیش از ۶۰ حکومت ملی و مردمی را سرنگون کرده است
 آیت‌الله نوری‌همدانی در پیام تاکید کرد: آمریکا تا کنون بیش از ۶۰ حکومت ملی و مردمی را در جهان سرنگون کرده و عوامل خود را بجای آن‌ها نشانده است و همان‌طور که گفته شد، کتاب جنایات آمریکا یک کتاب قطور است و در این مقال نمی‌گنجد.

«سکولار کردن دین» یکی از ویژگی‌های اسلام آمریکایی است
 رئیس ستاد حقوق بشر گفت: علاوه بر تئوری اسلام سکولار، یکی دیگر از مبانی اسلام آمریکایی، این است که مسلمانان از لحاظ زندگی مدنی، باید در ساختار بین‌المللی مندرج شوند و مقاومتی از خودشان نشان ندهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت: اینستکس قادر نیست آبروی از دست رفته اروپا را احیا کند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اینستکس قادر نیست آبروی از دست رفته اروپا را احیا کند؛ چه برسد به اینکه امتیازی برای ایران باشد.

طالب‌زاده: سقوط «اخلاق» و «اقتصاد» امروز به شدت آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است
 یک فعال رسانه‌ای با بیان اینکه «سقوط اخلاق» و «سقوط اقتصاد» دو اتفاقی است که امروز به شدت آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ آمریکا، شاهد شکافی که امروز در این کشور هستیم نبوده‌ایم.

محتوای قانون اساسی برگرفته از اصول اسلام ناب است/ غلط است که برخی می‌گویند قانون اساسی نباید ایدئولوژیک باشد/ ما ابزار شایسته‌سنجی نداریم و فقط شرایط حداقلی را بررسی می‌کنیم
سخنگوی شورای نگهبان گفت: به غلط برخی مواقع گفته می‌شود قانون اساسی نباید ایدئولوژیک باشد، سؤال این است مگر جامعه ما اسلامی نیست، پس باید قانون اساسی هم بر مبنای اسلام باشد و سؤال دیگر این است قانون اساسی سایر کشور‌ها مگر ایدئولوژیک و مبتنی بر افکار و عقاید همان ملت‌ها نیست؟

داوودی انتصاب رئیس جدید سازمان بسیج را تبریک گفت
 رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با صدور پیامی انتصاب رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به وی تبریک گفت.

کدخدایی: بر اصلاح قانون انتخابات اصرار داریم
سخنگوی شورای نگهبان، گفت: ما بر اصلاح قانون انتخابات اصرار داریم چرا که قانون فعلی با اقتضائات روز همراه نیست و از مجلس و دولت می‌خواهیم که با اصلاح قانون انتخابات و تصویب آن، بخشی از مشکلات را حل کنند.

سال‌هاست با رفتارهای دوگانه و ناقض حقوق بشری آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنیم
 یک فعال رسانه‌ای گفت: سال‌ها است که با رفتارهای دوگانه و ناقض حقوق بشری آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنیم. تحریم قطعات هواپیماهای مسافربری که خلاف قانون بوده از دیگر مصداق‌های اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا است. آنها تا همین امروز تحریم‌های غیرقانونی زیادی را علیه ملت ایران بکار گرفته‌اند تا معیشت مردم ایران در تنگنا قرار گیرد.

تحریم نفتی فرصت مناسبی برای توسعه درآمد‌های غیرنفتی است
 دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه تحریم‌ها می‌تواند فرصت باشد، تأکید کرد: چنانچه در تحریم‌های دفاعی، ایران اسلامی مقتدرانه توانست خودکفا شود، وجود تحریم‌های نفتی نیز فرصت مناسبی برای مسئولان در راستای توسعه درآمد‌های غیرنفتی با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *