رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمار عجیب شهردار، از تهرانی‌هایی که ایست قلبی کردند

10:08 - 11 تير 1398
کد خبر: ۵۲۹۸۵۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
شهردار تهران گفت:زمانی که یک فرد مسئول خود سوار بر دوچرخه در شهر تردد کند متوجه می‌شود که شهر و مسیرهایش تا چه حد برای دوچرخه سواری امن است.

آالالبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،پیروز حناچی، شهردار تهران در همایش دومین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و حمل و نقل پاک اظهار داشت: در موضوع حمل و نقل پاک سند کم نداریم. مصوبات بسیاری در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف خرد و کلان برای توسعه حمل و نقل پاک داریم، اما چیزی که نیاز است عمل کردن واقعی به آن هاست.

حناچی ادامه داد: یک زمانی دوچرخه مد اصلی حمل و نقل بود و در بسیاری از شهر‌های کوچک ماشین وجود نداشت. حتی در همین تهران بسیاری از کسبه از دوچرخه استفاده می‌کردند. اما امروز ماشین‌ها و موتور‌ها جای دوچرخه‌ها را گرفته اند.

وی با بیان اینکه شهر تهران ۳ میلیون موتورسوار دارد، گفت: موضوع موتور سوار‌ها هم در بحث توسعه حمل و نقل پاک بسیار با اهمیت است. آن‌ها هم دوچرخ هستند، اما آلودگی بسیاری ایجاد می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر آمار تلفات و تصادفات بالای موتورسوار‌ها ما رو به فکر فرو می‌برد.

وی اظهار داشت: ما سالانه حدود ۵۷ هزار نفر فوتی در شهر تهران داریم و این آمار در روز‌های آلودگی هوا به شکل معنی داری تغییر می‌کند و این نشان می‌دهد آلودگی هوا با سلامت مردم در ارتباط مستقیم است.

حناچی افزود: ۴۵۷۳ نفر در سال ۹۴ بر اثر ذرات معلق در هوا، ایست قلبی ناشی از آلودگی هوا داشتند.

شهردار تهران درخصوص دوچرخه سواری در شهر تهران اظهار داشت: خیلی‌ها معتقدند شهر تهران شیب دارد و خیابان‌های تهران مناسب دوچرخه سواری نیست، اما ما با دوچرخه‌های باطری دار به راحتی می‌توانیم در ۹۵ درصد خیابان‌های تهران تردد کنیم.

وی گفت: ما نمیتوانیم شعار هوای پاک بدهیم، اما مسیر‌های تردد خودرو‌ها را گسترش بدهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مسیر امن برای دوچرخه‌ها موضوع بسیار مهی است، افزود: زمانی که یک فرد مسئول خود سوار بر دوچرخه در شهر تردد کند متوجه می‌شود که شهر و مسیرهایش تا چه حد برای دوچرخه سواری امن است.

حناچی گفت: از همه مردم و اقشار دعوت میکنم که از دوچرخه استفاده کنند تا بتوانیم شهر را از خودرو‌ها پس بگیریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *