رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راه اندازی سامانه جامع ساخت داخل در آینده ای نزدیک

13:48 - 07 تير 1398
کد خبر: ۵۲۹۰۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون امور صنایع با اشاره به راه اندازی سامانه جامع ساخت داخل در آینده ای نزدیک گفت : مکانیزم ساخت داخل بصورت شفاف در حال ارائه است و هر تولید در سیستم الکترونیکی ثبت می شود.

به گزارش گروه اقتصاد ، فرشاد مقیمی در گردهمایی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و جمعی از صنعتگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: با راه اندازی سامانه سامانه جامع ساخت داخل بستر‌ها برای معرفی صنایع مختلف و شناسایی توانمندی‌های صنعتی فراهم خواهد شد و تعمیق ساخت داخل را سرعت خواهد بخشید.

معاون وزیر صنعت در بخش دیگری از سخنانش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را مسئول بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی برشمرد و گفت: با اصلاح مقررات اثر گذارنظیر قانون مالیات‌های مستقیم توانستیم قانون ماده ۱۶۷ این قانون را اصلاح و میزان تقسیط مالیات واحد‌های صنعتی که با مشکل روبه روهستند، به ۶۰ ماه افزایش یابد.
 
دستگاه‌های خدمات رسان مانند ادارات گاز و برق مجوز دارند در صورتی که واحد‌های مشکل دار و بدهکار که با چالش روبرو هستند با حفظ تولید تا یکسال بدهی‌ها آن‌ها به تعویق می‌افتد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ما در شرایطی قرار گرفتیم که نیاز به توقف قانون جدید چک در مقطع کنونی هستیم و  در حال پیگیری این موضوع هستیم.
 
مقیمی درخصوص مشکلات نقدینگی و اخذ تسهیلات واحد‌هایی که در تامین وجه الضمان با مشکل روبرو هستند نیز توضیح داد: پیگیر هستیم تا دارایی این واحد‌ها مجدد ارزیابی شود و مورد قبول واقع شود. همچنین در حال بررسی مجدد قوانین بیمه، دارایی و غیره به صورت تجمیعی جهت اصلاح هستیم.
 
مقیمی در ادامه خطاب به تشکل‌ها خواستار شد که پیشنهادات خود را با ارایه مستندات در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهند تا جهت اصلاح اقدام شود.
 
وی خاطر نشان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صرفا برای واحد‌های مشکل دار نیست بلکه برای کلیه واحد‌ها است حتی آن‌هایی که با ظرفیت مناسب در حال تولید هستند. باید وضعیت این واحد‌ها نیز در ستاد مطرح و فضا برای توسعه بیشتر آن ها فراهم شود.
 
به اعتقاد مقیمی در هیچ کجای دنیا توسعه شکل نمی‌گیرد در صورتی که همه به توانمندی‌های کشورشان تکیه کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *