میزبانی از 3 هزار مهمان خارجی در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) / جانبازان و مردم یمن مهمانان ویژه مراسم امسال

11:20 - 12 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۸۳۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: فرمانده سپاه محمدرسول‌الله گفت: 3 هزار مهمان خارجی امسال در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) حضور خواهند داشت.
میزبانی از 3 هزار مهمان خارجی در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) / جانبازان و مردم یمن مهمانان ویژه مراسم امسالبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران در نشست خبری صبح امروز خود که به منظور تشریح برنامه‌های اجرایی قرارگاه شهید فهمیده در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی برگزار شده بود با اشاره به اینکه قرارگاه شهید فهمیده از همان سال اول رحلت امام خمینی مسئولیت گسترده‌ای را در رابطه با برگزاری این مراسم برعهده داشته است اظهار کرد: امسال مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی از ویژگی‌ها خاصی برخوردار است که از جمله آنها می‎توان به شرایط حساس منطقه‌ای و مسائل مربوط به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین مراسم امسال سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با نیمه شعبان مصادف شده است و از آنجایی که صاحب اصلی انقلاب اسلامی امام زمان (عج) است، در نتیجه از این منظر هم مراسم امسال سالگرد رحلت امام خمینی از برجستگی خاصی برخوردار است.

کاظمینی با اشاره به افتتاح صحن جدید حرم امام خمینی (ره) در روز 14 خرداد امسال بیان کرد: امسال برای نخستین بار از صحن جدید حرم امام خمینی (ره) رونمایی می شود و روز 14 خرداد افتتاحیه صحن اصلی حرم است.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران تصریح کرد: برای برنامه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از ماههای قبل برنامه‌ریزی‌ها و ساماندهی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و تمام دستورالعمل ها ابلاغ شده است و جلسات متعددی در سطح قرارگاه شهید فهمیده برگزار شده است و همچنین هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاهها و نهادهای مسئول از جمله ستاد ارتحال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله قریب به یک میلیون و 300 هزار زائر در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی شرکت می کنند اظهار کرد: امسال نیز قریب به 730 هزار زائر از نقاط مختلف کشور در مراسم سالگرد ارتحال شرکت می‌کنند و این آمار به جز زائرین استان های تهران و البرز است که در مجموع با احتساب زائرین این 2 استان، هر ساله ما چیزی حدود یک میلیون و 300 هزار زائر را ساماندهی می کنیم.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در ادامه گفت: مسئولیت هماهنگی تمامی زوّار از مبدأ ثبت نام تا موقع بازگشت برعهده قرارگاه شهید فهمیده است.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 60 درصد از این زائرین حرم امام خمینی را جوانان و نسل سومی ها انقلاب اسلامی تشکیل می دادند و امسال نیز پیش‌بینی ما این است که همین درصد از زائرین را جوانان تشکیل دهند.

کاظمینی در ادامه با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای رفاه حال زائرین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی گفت: امسال در استان تهران 188 محل اسکان برای زائرین استان های مختلف پیش‌بینی شده است.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ادامه داد: همچنین حدود 18 هزار اتوبوس از سراسر کشور زائرین را به حرم امام خمینی منتقل می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در 2 سال اخیر علاوه بر اعزام زائرین از طریق جاده‌ای، اعزام از طریق راه آهن هم در نظر گرفته شده است اظهارکرد: امسال نیز تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم که زائرین استانهای دورتر مانند سیستان و بلوچستان و خراسان بتوانند از طریق راه آهن در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی حضور یابند.

کاظمینی ادامه داد: برای تمام اتوبوس‌ها مدیر کاروان و بازرس در نظر گرفته شده است و همچنین پارکینگ های لازم برای استقرار اتوبوس‌ها پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران در ادامه با اشاره به مهمانان خارجی مراسم ارتحال امام خمینی بیان داشت: امسال پیش بینی ما این است که 3 هزار مهمان خارجی از کشورهای مختلف برای مراسم رحلت حضرت امام در حرم مطهر حضور به هم رسانند که مسئولیت این مهمانان خارجی نیز برعهده قرارگاه شهید فهمیده است.

کاظمینی تصریح کرد: همچنین امسال با توجه به هجوم وحشیانه رژیم آل‌‌سعود به مردم مظلوم یمن، تعدادی از جانبازان و رزمندگان یمنی مهمان ویژه مراسم ارتحال امام هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای مراسم امسال ارتحال حضرت امام گفت: قرارگاه شهید فهمیده با هماهنگی‌هایی که با ستاد ارتحال انجام داده است در نظر دارد که بسته‌های فرهنگی ویژه‌ای را به منظور عمیق‌تر شدن بینش زائرین نسبت به گفتمان امام (ره) از نقطه مبدأ حرکت زوّار در اختیار آنها قرار دهد.

کاظمینی در ادامه با بیان اینکه قرارگاه شهید فهمیده با 12 کمیته ویژه ماموریت سازماندهی مراسم امسال رحلت حضرت امام را برعهده دارد اظهار کرد: کمیته‌های اطلاعات، عملیات، حفاظت، تامین و ایمنی، بازرسی، بهداشت و درمان، اسکان و اعزام، پشتیبانی، فرهنگی، روابط عمومی، آبرسانی و کمیته های هماهنگی با سایر نهادها کمیته های 12 گانه ای هستند که قرارگاه شهید فهمیده از طریق آنها سازماندهی مراسم ارتحال را برعهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: قرارگاه شهید فهمیده برای سازماندهی مراسم ارتحال امسال تدابیر 12 گانه‌ای را به همه مجموعه‌های لشگری و کشوری ابلاغ کرده است و امیدواریم با همدلی و هماهنگی بتوانیم مراسم بیست و ششمین سالگرد امام خمینی را با امنیت و آرامش کامل برگزار کنیم.

کاظمینی مراسم ارتحال امام خمینی را مراسمی ویژه در سطح جهان دانست و تصریح کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این مراسم و حضور روسای 3 قوه و فرماندهان لشگری و کشوری و سفرا و مهمانان خارجی و حضور بیش از 1 میلیون و 300 هزار زائر موجب شده است تا مراسم ارتحال امام خمینی در سطح جهان از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار باشد.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران گفت: امسال در شرایطی قرار گرفته‌ایم که مذاکرات هسته‌ای به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود از این رو بیانات رهبر معظم انقلاب در این مراسم از برجستگی خاصی برخوردار خواهد بود و اکثر رسانه‌های معتبر دنیا این مراسم و بیانات رهبری را پوشش می‌دهند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 در برهه زمانی حساسی قرار دارد میزگردهایی در شب و روز مراسم ارتحال در حرم مطهر امام خمینی برگزار می‌شود.

وی در ادامه به تقسیم‌بندی مهمانان خارجی مراسم ارتحال امام خمینی پرداخت و بیان کرد: مهمانان خارجی مراسم امسال به 3 دسته تقسیم می‌شوند که یک دسته مربوط به مهمانان کشورهای همجوار مانند افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه است که از طریق جاده‌ای و هوایی وارد کشورمان شده‌اند.

فرمانده سپاه محمدرسول‌الله ادامه داد: برخی زائرین خارجی هم از سایر کشورهای مسلمان مانند مصر، عربستان، سوریه، لبنان و الجزایر هستند.

کاظمینی تصریح کرد: مهمانانی از کشورهای اروپایی و آمریکایی هم هر ساله در مراسم ارتحال امام خمینی شرکت می‌کنند که تامین امنیت آنها از لحظه ورود تا خروجشان بر عهده قرارگاه شهید فهمیده است.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران در پایان خاطرنشان کرد: قرارگاه شهید فهمیده از این جهت که در 2 سال آینده مراسم ارتحال امام خمینی مصادف با ماه مبارک رمضان می‌شود از همین الان تمهیداتی را برای آینده اندیشیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *