رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روش‌های کاهش اضطراب دانش‌آموزان در امتحان/ برگزاری امتحان مشابه در خانه

13:42 - 10 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۵۱۰
غلامرضا حسین‌زاده متخصص علوم تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ در پاسخ به این پرسش که «دلایل افت تحصیلی و ترس دانش‌آموزان از امتحان چیست؟»، اظهار داشت: افت تحصیلی دلایل مختلفی دارد که بخشی مربوط به حجم کتاب‌هاست، بخشی مربوط به معلم و بخش دیگر مربوط به فشار خانواده است.

به گزارش میزان به نقل از فارس؛ یک متخصص علوم تربیتی با بیان اینکه ترس از امتحان را می‌توان به وسیله برگزاری امتحان در خانه کاهش داد، گفت: برگزاری امتحانی مشابه برای اضطراب‌زدایی یک هفته قبل از امتحانات حقیقی باعث کاهش اضطراب دانش‌آموز می‌شود.

وی ادامه داد:‌ اضطراب کلاس،‌ اضطراب خانه و اضطراب خود دانش‌آموز نیز در آن نقش دارد.

حسین‌زاده یادآور شد:‌ روش‌های متعددی برای کاهش افت تحصیلی وجود دارد و یکی از روش‌ها، این است که ترس از امتحان را می‌توان به واسطه امتحان در خانه کاهش داد؛ یعنی برگزاری امتحانی مشابه برای اضطراب‌زدایی یک هفته قبل از امتحانات حقیقی باعث کاهش اضطراب دانش‌آموز می‌شود.

این متخصص علوم تربیتی خاطرنشان کرد: بخشی از اضطراب نیز فشار خانواده است که بر روی دانش‌آموزان مضاعف می‌شود؛ هرجا که دانش‌آموزان مقایسه می‌شوند خود به خود اضطراب ایجاد می‌کند.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *