کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی با ورود فارغ‌التحصیلان حقوق

20:05 - 19 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۴۰۳۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی با ورود فارغ‌التحصیلان حقوق امکان‌پذیر است، گفت: هدف از اصلاح قانون آئین دادرسی، کاهش پروسه دادرسی است.

به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت، محمد کاظمی در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه، ۱۹ خردادماه) قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: ابتدای جلسه انتخابات هیأت رئیسه این کمیسیون برای اجلاسیه چهارم برگزار شد که تمامی اعضا با رأی نمایندگان ابقا شدند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادامه جلسه طرح اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی کیفری در دستور کار کمیسیون قرار گرفت، افزود: قانون آئین دادرسی کیفری در خصوص مباحث وکالت، بازرسی مشهود و دوره‌ای در ایست‌های بازرسی مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته است.

کاظمی همچنین توضیح داد: طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری نیز دستور کار بعدی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بود واز همین رو با این اصلاحات تحولی در بحث تشریفات رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: هدف از اصلاح قانون آئین دادرسی، کاهش دادرسی و یک مرحله‌ای کردن، برخی از مواد جزئی است تا نیازی به تجدید نظرخواهی نباشد و در همان مرحله اول قطعی شود. به عنوان مثال در باب رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت که در هیئت رسیدگی به تخلفات رخ می‌دهد را یک مرحله‌ای کرده تا نیازی به رسیدگی در شعب بدوی دیوان و تجدید نظر نباشد.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی با ورود فارغ‌التحصیلان حقوق

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یاد آور شد:در طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری به دیوان اجازه داده شده تا از فارغ‌التحصیلان حقوق عمومی به عنوان قاضی استفاده کنند، بنابراین بی تردید این موضع می‌تواند زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش داده و تسهیل در کار صورت بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *