رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ونزوئلا فعالیت کنسولگری‌های خود را در کانادا متوقف کرد

15:34 - 19 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۳۹۵۸
وزیر خارجه ونزوئلا از توقف فعالیت کنسولگری‌های این کشور در کانادا در واکنش به اقدام اتاوا در بستن سفارتش در کاراکاس خبر داد.
ونزوئلا فعالیت کنسولگری‌های خود در کانادا را متوقف کردبه گزارش گروه بین الملل ؛ ونزوئلا اعلام کرد ارائه خدمات کنسولگری‌های خود را در کانادا متوقف می‌کند.

به گزارش راشا تودی، این اقدام ونزوئلا در واکنش به اقدام «اتاوا» در بستن سفارت کانادا در «کاراکاس» انجام شد.
 
کانادا پیشتر ضمن تعطیل کردن سفارت خود در کاراکاس، اعلام کرده بود خدمات کنسولی خود را در ونزوئلا از طریق سفارت خود در کلمبیا ارائه می‌دهد.

وزیر خارجه ونزوئلا با انتشار این خبر، ضمن انتقاد از تبعیت کانادا از آمریکا و سیاسی خواندن این تصمیم نوشت این وزارتخانه وضعیت دیپلمات‌های ونزوئلایی در اتاوا را نیز بررسی می‌کند.

«جورج آرزا» می‎گوید: "ونزوئلا خدمات کنسولگری‌های خود را در «ونکوور»، «تورنتو» و «مونترال» متوقف می‌کند. تمامی مسائل دیپلماتیک در سفارت ونزوئلا در اتاوا انجام می‌شود. ما امیدواریم کانادا هرچه سریع‌تر حاکمیت خود در سیاست خارجی را از سر بگیرد تا فضای گفتگو و احترام متقابل برای دستیابی به منافع مردم هر ۲ کشور تقویت شود. "

آرزا اقدام کانادا را نشان دهنده خصومت اتاوا به کاراکاس و تبعیت کامل این کشور از خصومت دولت آمریکا علیه مردم ونزوئلا و نهاد‌های این کشور توصیف کرد.
 
وی در ادامه نوشت کانادا با آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ونزوئلا که تاکنون هزینه‌ای بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار بر اقتصاد این کشور آمریکای لاتین تحمیل کرده، همکاری می‌کند.

کانادا از نخستین کشور‌هایی بود که «خوان گوآیدو» سرکرده شورشیان ونزوئلایی را به عنوان رئیس جمهور این کشور به رسمیت شناخت. «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای کوبایی خود، ضمن اعلام حمایت کانادا از گوآیدو اظهار داشت برای این شورشی تحت حمایت آمریکا احترام زیادی قائل است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *