رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون استاندار لرستان: تعمیر ۶۶۱ واحد مسکونی خسارت‌دیده در لرستان به اتمام رسیده است

11:54 - 19 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۳۸۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون استاندار لرستان با اشاره به آخرین اقدامات بازسازی در مناطق سیلزده لرستان گفت: کار تعمیرات ۶۶۱ واحد مسکونی خسارت دیده در سیل لرستان به اتمام رسیده است.
مرادپوراحمد مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به آخرین اقدامات بازسازی در مناطق سیلزده لرستان بیان داشت: کار تعمیرات ۶۶۱ واحد مسکونی خسارت دیده در سیل لرستان به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پرداخت اعتبارات از روز ۱۷ خرداد به بانک‌های استان ابلاغ شد، مطمئنا کار ساخت وساز واحد‌های مسکونی در مناطق سیلزده از این هفته سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

معاون استاندار لرستان با بیان  اینکه حدوداً ۱۰۰ تا ۱۵۰ واحد مسکونی ساخته شده است، افزود: برای تعمیر واحد‌های خسارت دیده بازه زمانی پایان تیرماه و برای احداث واحد‌های تخریب کامل شده در سیل نیز بازه زمانی پایان اسفندماه در نظر گرفته شده است.

مرادپور با بیان اینکه تعداد ۳۹ هزار و ۷۲۰ هزار واحد مسکونی از ۱۳ شهر و یک هزار و ۶۸۵ روستای استان برای برآوردخسارات سیل مورد اریابی قرار گرفته اند، گفت: تاکنون ۷ هزار پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است ولی هنوز پولی پرداخت نشده است، چون پرداخت تسهیلات از روز گذشته ابلاغ شده است.

وی توضیح داد: در سیل اخیر تعداد یک هزارو ۶۲۵ واحد تجاری تخریب شدند که ۱۹۲ واحد احداثی و یک هزارو ۴۳۳ مورد آن تعمیری هستند.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: کار آوار برداری یک هزارو ۶۰۰ واحد مسکونی انجام شده که آماده ساخت هستندو تعمیرات یک هزارو ۷۲۶ واحد مسکونی هم در دست انجام است.

وی ادامه داد: ۴۱ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی و تجاری شهر و روستا‌های استان بر اثر سیل تخریب شده و یا آسیب دیده است.

مرادپور توضیح داد: در سیل اخیر تعداد یک هزار و ۸۵۵ واحد شهری و ۱۵ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شد، همچنین تعداد  پنج هزار و ۸۷۵ واحد مسکونی شهری و ۱۲ هزار و ۲۴۷ مسکن روستایی نیز آسیب دیدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *