رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش نامزدهای ریاست حزب محافظه کار انگلیس به سوالی درباره اسلام هراسی؛ جانسون از پاسخ خودداری کرد

17:39 - 18 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۳۶۵۵
پایگاه میدل ایست آی در گزارشی به پاسخ نامزد‌های حزب محافظه‌کار برای جانشینی «ترزا می» درباره اسلام‌هراسی پرداخته و می‌نویسد که بوریس جانسون از پاسخ به این سوال خودداری کرده است.

خودداری بوریس جانسون از پاسخ به سوال درباره اسلام هراسی در حزب محافظه‌کاربه گزارش گروه بین الملل ، «ترزا می» روز جمعه با ارسال نامه‌ای به کمیته پرنفوذ ۱۹۲۲ حزب محافظه کار رسما از ریاست حزب محافظه‌کار انگلیس کناره گیری کرد.

۱۱ نفر از اعضای حزب محافضه کار انگلیس و به خصوص «بوریس جانسون» برای جانشینی وی وارد رقابت شده‌اند.

پایگاه «میدل ایست آی» از این ۱۱ نامزد جانشینی ترزا می‌ سؤالی درباره شکایت‌ها درباره اسلام‌هراسی در حزب کارگر و همچنین اسلام‌هراسی در انگلیس به طور گسترده‌تر پرسیده است.

«سعیده وارثی» از مقامات حزب محافظه‌کار و نخستین زن مسلمانی که موفق به کسب سمت در دولت انگلیس شده در پاسخ به این سوال خواستار انجام تحقیقات مستقل در این خصوص شده است.

هفته گذشته «شورای مسلمانان انگلیس» رسما شکایتی را به کمیسیون برابری و حقوق بشر ارائه داده است.

میدل ایست آی از نامزد‌های جانشینی ترزا می‌ این سوال را پرسیده که آیا مسئله‌ای در خصوص اسلام هراسی در حزب محافظه‌کار وجود دارد؟

سوال دیگری که از سوی این پایگاه مطرح شده این است که آیا نامزد‌های جانشینی ترزا می‌ از حزب محافظه‌کار موافق انجام تحقیقات مستقل درباره اسلام هراسی در حزب محافظه‌کار هستند یا خیر.

میدل ایست آی می‌نویسد: تنها بوریس جانسون، وزیر خارجه پیشین انگلیس که اکنون از نامزد‌های پیشتاز جانشینی ترزا می‌ نیز به شمار می‌رود از پاسخ دادن به این سؤالت خودداری کرده است.

این در حالی است که بوریس جانسون سال گذشته نیز به دلیل اظهارات خود درباره پوشش زنان مسلمان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

میدل ایست آی گزارش داد که بوریس جانسون از پاسخ به چندین درخواست برای اظهار نظر درباره سؤالات مطرح شده در این خصوص خودداری کرده است.

۴ تن از نامزد‌های حزب محافظه‌کار شامل «جرمی هانت»، «ساجد جاوید»، «سم گیماه» و «دومینیک راب» اطمینان خاطر داده‌اند که بیانیه کوتاهی در این باره ارائه خواهند داد.

دیگر نامزد‌های حزب محافظه‌کار پاسخ‌های کاملی در این زمینه ارائه داده‌اند.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *