تا پایان دولت دوازدهم به ۸.۷ میلیون نفر روستایی آبرسانی می‌شود

10:19 - 15 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۳۰۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر نیرو گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید حدود ۶.۵ میلیون نفر از هموطنان روستایی ما از نعمت آب شرب برخوردار شده‌اند که این رقم تا پایان دولت دوازدهم به هشت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های برق‌رسانی استان خراسان‌شمالی با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جریان این سفر پروژه‌های برق‌رسانی به ۲۲ روستای زیر ۲۰ خانوار، توسعه اتوماسیون شبکه‌های توزیع برق از ۱۳۵ نقطه به ۴۵۵ نقطه و تبدیل دو هزار کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در آینده نزدیک با سفر رئیس جمهور به استان طرح‌های وسیع‌تری در بخش آب و برق افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم به طور متوسط هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی متصل شده‌اند و در طی ۶ سال اخیر حدود ۶.۵ میلیون نفر از هموطنان روستایی ما از نعمت آب شرب برخوردار شده‌اند که این رقم تا پایان دولت دوازدهم به هشت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

اردکانیان تاکید کرد: در بخش برق نیز به طور متوسط هر هفته هشت روستای کشور به شبکه برق متصل شده است و در حال حاضر در تلاش برای برق رسانی به روستا‌های کم جمعیت و زیر ۱۰ خانوار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های فراهم شده زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر کشور است، خاطر نشان کرد: در خراسان شمالی حدود ۴۵ درصد جمعیت استان در روستا‌ها ساکن هستند که در عین حال بهره‌مندی از امکانات رفاهی به شغل موثر تولید مشغول هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: امیدواریم این نسبت جمعیت روستایی به شهری در سایر نقاط کشور نیز الگو قرار بگیرد تا بخش مولد ما هر چه بیشتر از فرصت‌های موجود برای تولید مواد غذایی و تامین امنیت غذایی کشور استفاده کنند.
 

برچسب ها: آب وزیر نیرو حاشیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *