تقویت واحد‌های حقوقی ادارات راهبرد مناسب در جلوگیری از پرونده سازی و کاهش ورودی برای دستگاه قضا

10:16 - 14 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۲۹۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دهشیری گفت: وجود یک واحد حقوقی قوی می‌تواند از شکل گیری پرونده‌های قضایی جلوگیری کند و هزینه‌ها بر مردم را کم کند، دادگستری نیز آمادگی ارائه آموزش‌های کاربردی حقوقی و قضایی را دارد.

تقویت واحد‌های حقوقی ادارات راهبرد مناسب در جلوگیری از پرونده سازی و کاهش ورودی برای دستگاه قضابه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، غلامعلی دهشیری در دیدار با استاندار یزد،گفت: دستگاه قضایی خط مقدم برخورد با جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی است و در این رسالت خطیر باید مورد حمایت قرار گیرد.


وی با بیان اینکه درگیری با مشکلات اجتماعی و تلاش برای فصل خصومت‌ها، بار روانی منفی و فرسودگی و فرسایش روحی کارکنان قضایی و اداری را به دنبال دارد، اظهار داشت: باید برای آرامش روحی و روانی مجموعه‌ای که درگیر یک کار طاقت فرسای فکری و برخورد با مشکلات اجتماعی است برنامه ریزی کرد و از ظرفیت‌های استان برای ایجاد روحیه شادی و نشاط در این نیروی انسانی نخبه و سرمایه اجتماعی گرانبها استفاده کرد.


این مقام قضایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در سنوات اخیر در افزایش فضای فیزیکی و نیروی انسانی، ابراز داشت: گرچه با هدف ارتقای کمّی و کیفی خدمات قضایی استان، این رویکرد وجود داشته و دارد، اما باید از سوی دیگر با آسیب شناسی وضعیت موجود، راه را بر افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگستری بست.


وی ادامه داد: شناسایی ادارات و مراکز پرونده ساز از جمله ادارات متولی زمین و همچنین بانک‌ها که به شکل‌های مختلف عامل زایش پرونده برای دستگاه قضایی هستند، مسئله‌ای است که مد نظر قرار دارد و باید برای آن چاره اندیشی صورت گیرد.


رئیس کل دادگستری استان یزد، تقویت واحد‌های حقوقی ادارات را راهبرد مناسب در جلوگیری از پرونده سازی و کاهش ورودی برای دستگاه قضایی دانست و گفت: وجود یک واحد حقوقی قوی می‌تواند از شکل گیری پرونده‌های قضایی جلوگیری کند و هزینه‌ها بر مردم را کم کند، ضمن اینکه دادگستری نیز آمادگی ارائه آموزش‌های کاربردی حقوقی و قضایی را دارد.


وی به بالا رفتن انتظارات از قوه قضاییه اشاره کرد و بیان داشت: تقویت اخلاق حرفه‌ای در ادارات و توجیه مردم نسبت به مسائل و مشکلات درگیر در ادارات، از شکل گیری تسلسل ارائه گلایه و شکایت پیشگیری می‌کند که این مهم در گرو تقویت اخلاق حرفه‌ای در بین کارکنان بخش‌های دولتی، خصوصی و قضایی است.


دهشیری، سامان دهی وضعیت اتباع بیگانه را از مسائل بسیار مهم در استان ذکر کرد و افزود: برای ارتقاء امنیت استان باید وضعیت اتباع بیگانه در استان سامان پذیرد که در این مسیر بررسی جرائم مرتبط با این قشر و تحلیل و واکاوی مسائل مرتبط با اتباع، مبنای تصمیمات بعدی در این خصوص خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *