حمایت از افراد دارای ایده‌های نو در حوزه فرش

12:23 - 14 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۲۸۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس مرکز ملی فرش گفت: در سال جاری از طرح‌هایی که به توسعه فرش دستباف کنند حمایت می‌کنیم.

حمایت از افراد دارای ایده‌های نو در حوزه فرشفرشته دستپاک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد از حمایت افراد دارای ایده‌های نو در حوزه فرش خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری از طرح‌هایی که به توسعه فرش دستباف کنند حمایت می‌کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش با اشاره به ویژگی‌های فرش ایرانی، افزود: ویژگی فرش ایرانی منحصر به فرد است به نوعی که رنگ و الیاف آن همه طبیعی است و نقش‌های بافته شده نیز براساس ذهنیت افراد هر منطقه بر روی فرش‌ها نقش بسته است.

وی درباره افزایش بازار‌های صادراتی گفت: نمایشگاه‌ها یکی از بزرگترین فرصت‌های است که فرش دستباف ایران بیش از پیش می‌تواند با حضور در آن‌ها خود را به دنیا بشناسد.

وی افزود: حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به عنوان بزرگترین جایگاه تبلیغاتی فرش دستباف باید بسیار قوی‌تر باشد اما، در حال حاضر روز به روز از میزان حضور در نمایشگاه‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی کمرنگ شده است.

دستپاک با اشاره به ثبت جهانی مناطق فرش کشور خاطرنشان کرد: ۵۳ منطقه فرش در کشور ثبت ملی شده که به دنبال ثبت جهانی این تعداد نیز هستیم.

وی درباره تعداد قالیبافان افزود: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد قالیبافان وجود ندارد، اما با طرح بیمه قالیبافان که امسال در دستور کار قرار دارد آمار دقیق مشخص می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *